Zelfbouw
A13 Philips zelfbouw luidsprekers.
07 sep 2014 23:23 #46419
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic A13 Philips zelfbouw luidsprekers.
Vandaag heb ik op het lakwerk en het maken van een raamwerk waar het luidspreker doek opkomt het A13 drieweg systeem afgerond.
Omdat het hier om een laag ohmig systeem gaat moest de AG9015 even van de stal gehaald worden.
Nu was ik zelf een voorstander van hoog ohmige systemen maar eerlijk gezegd moet ik nu concluderen dat een laag ohmig systeem met deze luidspreker bezetting daar niet voor onder doet.
Wat me opvalt is dat de 9710 bij uitstek een prima middentone speaker is.
De toegepaste filters, welke ik naast de speakers van een goede vriend had gekregen zijn echt super.
Omdat het hier om een laag ohmig systeem gaat moest de AG9015 even van de stal gehaald worden.
Nu was ik zelf een voorstander van hoog ohmige systemen maar eerlijk gezegd moet ik nu concluderen dat een laag ohmig systeem met deze luidspreker bezetting daar niet voor onder doet.
Wat me opvalt is dat de 9710 bij uitstek een prima middentone speaker is.
De toegepaste filters, welke ik naast de speakers van een goede vriend had gekregen zijn echt super.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
02 sep 2014 06:35 - 02 sep 2014 06:36 #46238
door Franc
Beantwoord door Franc in topic A13 Philips zelfbouw luidsprekers.
Bert,
Kijk maar uit dat je met de minaret en de zendmast of niet door de conus heenprikt!!
bigfun bigfun
Groet Frank
Kijk maar uit dat je met de minaret en de zendmast of niet door de conus heenprikt!!
bigfun bigfun
Groet Frank
Laatst bewerkt 02 sep 2014 06:36 door Franc.
01 sep 2014 22:08 - 01 sep 2014 22:10 #46231
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic A13 Philips zelfbouw luidsprekers.
Inmiddels weer wat vorderingen gemaakt.
Voor de afscherming van de midden toon speakers ga ik deze sla bakken met demping materiaal gebruiken.
Om de positie te bepalen had ik ze er even bijgehaald.
Toevalliger wijs stond de TV op SBS6 waar de serie under the dome werd uitgezonden.
9710's under the dome bigfun
Bijlage vervolg.jpg niet gevonden
Voor de afscherming van de midden toon speakers ga ik deze sla bakken met demping materiaal gebruiken.
Om de positie te bepalen had ik ze er even bijgehaald.
Toevalliger wijs stond de TV op SBS6 waar de serie under the dome werd uitgezonden.
9710's under the dome bigfun
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 01 sep 2014 22:10 door Bert Kn.
31 aug 2014 01:25 - 31 aug 2014 01:26 #46167
door Bert Kn
Mvg.
Bert
A13 Philips zelfbouw luidsprekers. werd gestart door Bert Kn
Soms is het wel handig dat je geen twee linkse handen hebt en kun je van een ander de trucks en handigheidjes leren.
Ik ben best wel handig in een aantal zaken maar als het op houtbewerking aankwam was ik werkelijk een nitwit.
Onlangs heb ik samen met een maatje van me een tweetal speaker systemen gebouwd waarbij ik enkel de spullen heb aangereikt.
www.buizenradioclub.nl/forum/zelfbouw/20...rt.html?limitstart=0
www.buizenradioclub.nl/forum/zelfbouw/21...rs.html?limitstart=0
Voor mijn derde project een laag Ohmig systeem met bombardon, 9710 en tweeter besloot ik dat nu eens geheel op eigen been te doen.
Tot nu toe gaat me dat best af.
Ik ben best wel handig in een aantal zaken maar als het op houtbewerking aankwam was ik werkelijk een nitwit.
Onlangs heb ik samen met een maatje van me een tweetal speaker systemen gebouwd waarbij ik enkel de spullen heb aangereikt.
www.buizenradioclub.nl/forum/zelfbouw/20...rt.html?limitstart=0
www.buizenradioclub.nl/forum/zelfbouw/21...rs.html?limitstart=0
Voor mijn derde project een laag Ohmig systeem met bombardon, 9710 en tweeter besloot ik dat nu eens geheel op eigen been te doen.
Tot nu toe gaat me dat best af.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 31 aug 2014 01:26 door Bert Kn.