Zelfbouw
AM-transmitter
21 jul 2014 10:00 #45083
door bert61
Beantwoord door bert61 in topic AM-transmitter
Ik heb wel een filmpje gezien van een vrachtwagen container met allemaal Modules welke met elkaar waren verbonden
die werden in de amplitude van de spraak muziek in uit geschakeld :woohoo:
Zo keek ik daarna
Ik meen dat het van Radio 10 gold was op de MG
die werden in de amplitude van de spraak muziek in uit geschakeld :woohoo:
Zo keek ik daarna
Ik meen dat het van Radio 10 gold was op de MG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 jul 2014 08:19 - 21 jul 2014 08:44 #45081
door PE9ZZ
Vreemd dat je het niet kon vinden, de link hierrrrrrrrrrrrrr is vrij duidelijk lijkt me zo. Volgens mij gebruiken ze dit soort PWM topologien ook ik moderne hoogvermogen middengolfzenders. Hij had alleen 36 kHz als PWM freqentie moeten nemen en niet 34 kHz. Nu vallen de RF harmonischen niet op het 9 kHz raster zoals in gebruik in Europa (of 40 kHz voor het U.S. 10 kHz raster). En natuurlijk had de output van de PWM in een LC kring gemoeten die het belangrijkste product eruit filtert.
Misschien is een PWM direct op een middengolffrequentie een mogelijkheid? Grote voordeel is dat je dan meteen een MOSFET (of EL84!) kan aansturen. Ooooh, ik voel alweer een hobbyproject aankomen! Otto's zendertje omkatten naar PWM! Woohoo!
Edit: natuurlijk waren velen mij voor. Er is een zendertje met een enkele 4069U en een complete PWM zender site . Kewl!
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic AM-transmitter
Zeg maar Tjerk...bert61 schreef : Hoi Marcus
bedankt voor je reactie
Vreemd dat je het niet kon vinden, de link hierrrrrrrrrrrrrr is vrij duidelijk lijkt me zo. Volgens mij gebruiken ze dit soort PWM topologien ook ik moderne hoogvermogen middengolfzenders. Hij had alleen 36 kHz als PWM freqentie moeten nemen en niet 34 kHz. Nu vallen de RF harmonischen niet op het 9 kHz raster zoals in gebruik in Europa (of 40 kHz voor het U.S. 10 kHz raster). En natuurlijk had de output van de PWM in een LC kring gemoeten die het belangrijkste product eruit filtert.
Misschien is een PWM direct op een middengolffrequentie een mogelijkheid? Grote voordeel is dat je dan meteen een MOSFET (of EL84!) kan aansturen. Ooooh, ik voel alweer een hobbyproject aankomen! Otto's zendertje omkatten naar PWM! Woohoo!
Edit: natuurlijk waren velen mij voor. Er is een zendertje met een enkele 4069U en een complete PWM zender site . Kewl!
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 21 jul 2014 08:44 door PE9ZZ.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: bert61
21 jul 2014 07:27 #45079
door Huub
Beantwoord door Huub in topic AM-transmitter
Je kan beter een binnshuis zenderje bouwen
Zoo dat je van bvb DAB plus muziek kan aansturen
Op je buizen radio,s gezien dat de zenders stil gaan
Op den korte duur cica 5.Jaar nog let op dat komt er van .
Huub
Zoo dat je van bvb DAB plus muziek kan aansturen
Op je buizen radio,s gezien dat de zenders stil gaan
Op den korte duur cica 5.Jaar nog let op dat komt er van .
Huub
21 jul 2014 07:22 #45078
door bert61
Beantwoord door bert61 in topic AM-transmitter
Hoi Marcus
bedankt voor je reactie
Ik kon het niet vinden maar ik heb een leuk art uit radio bullitin 1957 gevonden met een\
MG zender met ECL80 en EF86 en een 402 spoeltje
de UN49 Fono oscillator
Dat gaat ook gebouwd worden
ik heb het buizen virus weer helemaal te pakken
bedankt voor je reactie
Ik kon het niet vinden maar ik heb een leuk art uit radio bullitin 1957 gevonden met een\
MG zender met ECL80 en EF86 en een 402 spoeltje
de UN49 Fono oscillator
Dat gaat ook gebouwd worden
ik heb het buizen virus weer helemaal te pakken
21 jul 2014 04:30 #45077
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic AM-transmitter
Effe zoeken misschien ?bert61 schreef : Is dat programmaatje ergens te downloaden
Niet echt een winner dus maar wel een grappige toepassing van zo'n ding ( hierrrrrrrrr ).Markus Gritsch schreef : The sound quality is mediocre, as you can imagine
But you can listen to the received signal in the YouTube video for yourself. The signal was several MHz wide, which is also demonstrated in the video
Tjerk, 9ZZ
20 jul 2014 22:54 #45075
door maarten
Beantwoord door maarten in topic AM-transmitter
Naast het Ottozendertje kun je op het NFOR ook meerdere buizenontwerpen vinden. Ik meen dat het basisontwerp Tweamz heet of iets in die richting.