Skip to main content
Zelfbouw

Londoncity

Meer
02 dec 2013 21:27 #38670 door Ben Dijkman
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Londoncity
By the way...
Weet je wel heel zeker dat dit een London-City is?
Het chassies lijkt mij eerder een Floyd chassies

Handtekening

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
01 dec 2013 22:01 #38637 door Ben Dijkman
Dat is mooi..
Een simpel effectpedaaltje is toch een veel betere en handiger oplossing..maar ja
wie ben ik

Handtekening

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
01 dec 2013 20:36 #38632 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Londoncity
@Ben, De versterker krijgt alle eer die hem of haar toekomt.

Aan de eigenaar wordt de optie voorgelegd om met een externe of interne units te werken. De interne unit is een Duits product en kan eenvoudig in de signaalweg worden opgenomen. De bediening gaat via een jack plug naar buiten. Voordeel hiervan is dat de voeding uit de versterker kan worden betrokken en bij een externe voeding moet je daar toch weer even wat voor bedenken.

Aan het originele ontwerp van de versterker veranderd niets. De extra units kunnen altijd weer eenvoudig verwijderd worden

Henk

Meer
01 dec 2013 18:56 - 01 dec 2013 19:02 #38627 door Ben Dijkman
Mooie degelijke snaar instrument versterkers.
Absoluut nooit bedoeld voor normale geluidsweergave.
Koop dus nooit zo'n mooie versterker als je er alleen maar muziek over wilt beluisteren.
De klankkleur is daarvoor simpelweg veel te "smerig" .
Ik hoop wel dat je deze versterker op dusdanige nette wijze aanpast dat hij altijd weer in de oude staat teruggebracht kan worden.
Deze versterkers zijn nog altijd zeer geliefd om hun sound bij (bas-)gitaristen.

Wees er dus aub zuinig op en verklooi hem niet :(
Er zijn zoveel steengoeie losse effecten te koop (2e hands voor weinig)dat ik het
een beetje cultuurbarbarisme vind om in deze versterker te gaan lopen klooien...nergens voor nodig en echt zonde!
Dan is de aanschaf van een Fender twin-reverb toch een veel mooiere oplossing?

Handtekening
Laatst bewerkt 01 dec 2013 19:02 door Ben Dijkman.

Meer
27 nov 2013 19:53 - 27 nov 2013 20:09 #38542 door admin
Londoncity werd gestart door admin
Er wordt van ales aangeboden in de werkplaats voor revisie of reparatie. Zo ook een bijzondere gitaar\muziek versterker met een leuke historie. De eigenaar van deze versterker had hem recent aangeschaft en de klank was niet optimaal en er is de wens om een tremelo en nagalm in te bouwen. De onderdelen hiervoor worden in Duitslan aangeschaft. Nu Peter er vandaag ook was, een leuk object om eens nader te bekijken. Het oorspronkelijke ontwerp is van een goede bekende, Piet van Schagen.

Voor de historie en achtergrong van de LondonCity klik hier.

Verslag radiocafe (NVHR)

De versterekr is in goede conditie en heeft een forse hoogspanning van 400 volt. Bij een eerdere reparatie was een potmeter vervangen en de bedrading van het toonregel circuit niet goed aangesloten. Tevens is de netspanning aansluiting in de oorspronkelijke toestand hersteld. Ik sta soms zelf verbaasd wat er allemaal in al die stellingen ligt.

Ook zijn alle verbindingen nagelopen en de spanningen gecontroleerd.

En we werken met de modenste hulpmiddelen

Henk en Peter

Henk van 't Kruis
Laatst bewerkt 27 nov 2013 20:09 door admin.

Gemaakt door Kunena