Skip to main content
Zelfbouw

Informatie gezocht Philips F6X42A stereomeubel

Meer
28 okt 2013 22:11 - 28 okt 2013 22:21 #37734 door Bert Kn

Mooi meubeltje (ik heb toch stiekum ook wat met meubeltjes).

Maarten
Je bent niet de enige ik ook bigfun
Door de ruimte die ze innemen zijn ze wat minder gewild wat dat betreft had ik wel in een super groot herenhuis willen wonnen qua prestaties kan een gelijkwaardige tafelradio daar niet tegenop althans dat is mijn ervaring.

Bert.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 28 okt 2013 22:21 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Robin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
28 okt 2013 22:05 - 28 okt 2013 22:21 #37733 door maarten
Mooi meubeltje (ik heb toch stiekum ook wat met meubeltjes).

Die 2 vóór het serienummer is wel opvallend. Helaas niet het 2e exemplaar, want juist de staart van het serienummer geeft de productiegrootte aan. Mogelijk gaat het om het 2421'ste exemplaar.

WA betekent dat het radiochassis door Philips zelf in Wetzlar, Duitsland zal zijn gemaakt zoals wel meer modellen. De 2 die nog voor WA staat betekent mogelijk dat het meubel zelf door een externe meubelmaker voor Philips werd geproduceerd. In Duitsland was het niet ongebruikelijk dat kleine en middelgrote meubelmakers hun chassis bij bekende fabrikanten betrokken, dus ligt het ook voor de hand dat fabrikanten soms hun naam aan zulke modellen wilden verbinden, om het bijvoorbeeld in het eigen assortiment te kunnen voeren. Mocht je ergens aan de binnen- of buitenkant een verwijzing naar een meubelmaker aantreffen (stempel of plakkertje met bedrijfsnaam bijvoorbeeld) dan hoor ik het graag.

In eerste instantie dacht ik even dat het zakje met de legosteentjes bij het meubel hoort op een of andere manier, en dat dat van Schneider (die uit Türkheim?) afkomstig kon zijn. Die Schneider was tot in het begin van deze eeuw actief in de televisiefabricage en zat vroeger volgens mij wel veel in de meubelen.

In tweede instantie lijkt het me dat de 'legosteentjes' iets te maken hebben met archiefmappen (eventueel voor platen). Zit er nog een apart vak voor platen in of is dat de lege ruimte naast de platenspeler? Alsnog is de kans kleiner dat Schneider ook echt de meubelbouwer was, maar het is ook niet uit te sluiten.
Laatst bewerkt 28 okt 2013 22:21 door maarten.

Meer
28 okt 2013 19:52 #37719 door Bert Kn
Robin.
Ik denk dit type borstel stoffertje.
Meubel ziet er nog erg netjes uit.
Bert.

Mvg.
Bert
Bijlagen:

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
28 okt 2013 18:33 #37709 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Informatie gezocht Philips F6X42A stereomeubel
Robin, Mooie aankoop, yes.gif veel plezier ermee. zet het meubel voorzichtig aan de spanning.

Ik denk dat de blokjes van iets anders zijn. Maar geen idee wat, leuk zoekplaatje

Wat je serienummer betreft, horen we Maarten nog wel.

Meer
28 okt 2013 17:24 #37708 door Robin
Oh ja,hier nog even het typeplaatje!
Bijlagen:

Meer
28 okt 2013 17:22 #37707 door Robin
Hoi,

ik kreeg al een beetje het idee dat het best een redelijk zeldzaam meubeltje was omdat ik er maar weinig over kon vinden,en omdat er maar weinig foto's te vinden waren.
Hij ziet er voor de rest heel erg mooi uit,op een paar kleine krasjes na.

Nou had ik nog een paar vraagjes: er zat een klein grijs bakje bij waar niks in zat(zie foto's),ik heb zo'n idee dat
daar een stoffertje in zat ,klopt dat?

En ook zaten er 2 kleine soort lego steentjes in het vak naast de platenspeler,met een verscheurd zakje ernaast(van schneider) heeft iemand een idee waar deze voor dient?
De een heeft het cijfer 1 de andere het cijfer 2
Misschien heeft het helemaal niks met het meubel te maken,maar ik vroeg het me gewoon af.

En nou keek ik op het typeplaatje,en nou viel mij het serienummer op eerst een 2 daarna een letter en daarna weer wat getallen.

Is het nummer 2 die van de band is gerold,of hebben die andere nummers nou ook nog invloed op het productienummer.
Het is niet heel erg belangrijk,maar het zou wel een mooi gegeven zijn als het ook daadwerkelijk nummer 2 was.

Ik hoor het allemaal graag van jullie.

Groet,Robin

Gemaakt door Kunena