Reparatie en Restauratie tip's
Plank luidspreker: Wie heeft meer informatie over dit model /
04 mei 2026 22:54 - 04 mei 2026 22:55 #102163
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Plank luidspreker: Wie heeft meer informatie over dit model /
Om roep zuil luid spreker na oorlogs
EL type .PA Ding heb ze wel gekocht
huub
EL type .PA Ding heb ze wel gekocht
huub
Laatst bewerkt 04 mei 2026 22:55 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 mei 2026 21:29 #102162
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Plank luidspreker: Wie heeft meer informatie over dit model /
Deze luidspreker ben ik ook wel tegen gekomen in Draadomroep luidsprekers van de P.T.T., maar dan zonder de aanpassingstrafo voor 50, 70 of 100 V. lijnen.
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
- Ben Dijkman
- [Ben Dijkman]
-
Onderwerp Auteur
04 mei 2026 19:18 #102160
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Plank luidspreker: Wie heeft meer informatie over dit model /
Deze luidspreker zit er in.
Aan de schroeven in de plank te zien, zijn die exact op maat en deze speaker gemaakt, waardoor ik niet denk dat er ooit een andere speaker in heeft gezeten af fabriek.
Geen 9710 oid
Aan de schroeven in de plank te zien, zijn die exact op maat en deze speaker gemaakt, waardoor ik niet denk dat er ooit een andere speaker in heeft gezeten af fabriek.
Geen 9710 oid
Handtekening
- Ben Dijkman
- [Ben Dijkman]
-
Onderwerp Auteur
04 mei 2026 01:32 - 04 mei 2026 01:34 #102159
door Ben Dijkman
Wie kan meer vertellen over deze plankluidspreker.
Bijvb. het Philips type nr maar ook alle andere gegevens zijn zeer welkom.
Deze geheel is in het verleden al eens met "wittige" verf over gekliederd geweest getuige
de zakkers en kleurverschil met onderliggende (originele, fris witte ) verflaag
Het logo heb ik vandaag al wel van alle verf weten te ontdoen.
Ls. doek was smerig en gaar.Van het type druktoetsen toestellem met die overbekende rechthoekige motieven
Aan de binnenkant onder het logo en speaker zit zo te zien de originele kleur: Ook wit maar dan een ander type en kleur verf.
Ik vermoed dan ook dat de plank origineel ook geheel wit is geweest Er zit een aanpassing trafo ingebouwd met een carrousel om de verschillende weerstand waarden in te stellen.
De luidspreker is zo te zien wel typisch philips maar de magneet unit heeft een vorm die ik nog nooit in andere radio's of philips luidsprekers gezien heb.
In het verleden heb ik diverse foto's van dit model plankluidspreker gezien, maar ik kan nu niets meer vinden .
Ook met AI lukte het mij niet om soortgelijke plankluidsprekers te vinden in de hoop dat daar ook meer gegevens over te vinden zouden zijn.
Vandaar dat ik een beroep op jullie die.
Handtekening
Plank luidspreker: Wie heeft meer informatie over dit model / werd gestart door Ben Dijkman
Wie kan meer vertellen over deze plankluidspreker.
Bijvb. het Philips type nr maar ook alle andere gegevens zijn zeer welkom.
Deze geheel is in het verleden al eens met "wittige" verf over gekliederd geweest getuige
de zakkers en kleurverschil met onderliggende (originele, fris witte ) verflaag
Het logo heb ik vandaag al wel van alle verf weten te ontdoen.
Ls. doek was smerig en gaar.Van het type druktoetsen toestellem met die overbekende rechthoekige motieven
Aan de binnenkant onder het logo en speaker zit zo te zien de originele kleur: Ook wit maar dan een ander type en kleur verf.
Ik vermoed dan ook dat de plank origineel ook geheel wit is geweest Er zit een aanpassing trafo ingebouwd met een carrousel om de verschillende weerstand waarden in te stellen.
De luidspreker is zo te zien wel typisch philips maar de magneet unit heeft een vorm die ik nog nooit in andere radio's of philips luidsprekers gezien heb.
In het verleden heb ik diverse foto's van dit model plankluidspreker gezien, maar ik kan nu niets meer vinden .
Ook met AI lukte het mij niet om soortgelijke plankluidsprekers te vinden in de hoop dat daar ook meer gegevens over te vinden zouden zijn.
Vandaar dat ik een beroep op jullie die.
Handtekening
Laatst bewerkt 04 mei 2026 01:34 door Ben Dijkman.