Reparatie en Restauratie tip's
Philips 634A
05 nov 2025 22:27 #101788
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Philips 634A
Beste Henk,
Ik had van Nick ook al gehoord dat hij jouw 634A verder gaat restaureren en ik weet zeker dat de radio bij Nick in heel goede handen is en weer gaat spelen.
Wat vervelend dat je er zelf niet aan toe komt met die oude radio maar ik wens je het allerbeste met jouw gezondheid Henk .
Beste groeten van Hans.
Ik had van Nick ook al gehoord dat hij jouw 634A verder gaat restaureren en ik weet zeker dat de radio bij Nick in heel goede handen is en weer gaat spelen.
Wat vervelend dat je er zelf niet aan toe komt met die oude radio maar ik wens je het allerbeste met jouw gezondheid Henk .
Beste groeten van Hans.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
05 nov 2025 21:29 - 05 nov 2025 21:29 #101787
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Philips 634A
Soms gaat het niet zoals je zou willen, Door omstandigheden kan ik de radio niet zelf afmaken. De radio heeft ondertussen een nieuw baasje gevonden en ik heb er het volste vertrouwen in dat hij bij Nick in goede handen is.
Henk van 't Kruis
Laatst bewerkt 05 nov 2025 21:29 door admin.
20 sep 2025 20:28 #101736
door hkruis
Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.
Beantwoord door hkruis in topic Philips 634A
Alweer iets verder, condensatorblok van nieuwe inhoud voorzien. Ik heb niet de methode van verwarmen gebruikt, wel geprobeerd, met het uitlopen van de oude was, gaat dit gelijk in de fik, en daar had ik geen zin in. Dus met de Dremel aan de bovenkant doorgezaagd, inhoud gemonteerd en deksel dicht gesoldeerd.
Alle onderdelen die er niet in thuis hoorde eruit gehaald en begonnen de rol blok condensatoren er per 2 uit te halen, van nieuwe inhoud te voorzien en weer terug solderen. Er zit veel werk in om aan de hand van het schema, de bedrading uit te zoeken en weer netjes te herstellen.
Alle onderdelen die er niet in thuis hoorde eruit gehaald en begonnen de rol blok condensatoren er per 2 uit te halen, van nieuwe inhoud te voorzien en weer terug solderen. Er zit veel werk in om aan de hand van het schema, de bedrading uit te zoeken en weer netjes te herstellen.
15 sep 2025 13:07 #101720
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips 634A
Even omgeschakeld naar ander account.
15 sep 2025 13:00 #101719
door admin
Henk van 't Kruis
1 van de voedingselco is ook al een keer vervangen, dus nu ook op zoek naar een paddestoel elco van 16uf, Hier komt dan nieuwe inhoud in.
Henk van 't Kruis
14 sep 2025 20:37 #101716
door admin
Henk van 't Kruis
@Ben Dijkman zodra ik wat verder ben, kom ik er op terug.
@Johannes Dank voor je foto's en uitleg, Ga op zoek naar het ontbrekende plaatje, De onderkant is ook weg.
Als aanpak ga ik de onderdelen die er niet in thuis horen er eerst maar uithalen.
@Johannes Dank voor je foto's en uitleg, Ga op zoek naar het ontbrekende plaatje, De onderkant is ook weg.
Als aanpak ga ik de onderdelen die er niet in thuis horen er eerst maar uithalen.
Henk van 't Kruis