Reparatie en Restauratie tip's
Bx998A touwtjes
05 jun 2023 12:40 #97341
door marc1966
Handtekening
Beantwoord door marc1966 in topic Bx998A touwtjes
Goedenmiddag wat kost het mits u dit wil om mijn BX998 te voorzien van nieuwe touwtjes en eventueel te kijken wat er stuk is aan 1 speaker uitgang . Het chassis komt uit mijn meubel
Mvgr Marc
Mvgr Marc
Handtekening
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erwin goossens
- [Erwin goossens]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
17 mei 2023 23:31 #97266
door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic Bx998A touwtjes
inmiddels de drukknoppen ook weer werkend, nog 2 touwtjes moeten vernieuwd worden, NL de ferrietantenne en de lange die boven op het chassis loopt voor KG1.hoe heb jij dit vervangen? Want deze gaat aan de varco een spoel in dmv een metalen kerntje,
- Erwin goossens
- [Erwin goossens]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
17 mei 2023 08:46 #97263
door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic Bx998A touwtjes
bedankt Henk. Inmiddels chassis uit de kast, plank gedemonteerd, aansluitingen ferrietantenne en speakers moesten los, defect MG touwtje al vernieuwd, de rest ga ik ook doen. Al moet ik bij de KG lokaal eens kijken want dit schuift met een kerntje in een spoeltje, wat kun je hier overal slecht bij
. Ik heb nog 1 ding waar ik over zit te denken, De druktoetsen van de motor blijven niet ingedrukt, dus omschakelen golfbereik kan enkel als ik op de betreffende knop blijf duwen.. dus omschakelen AM/FM werkt ook enkel bij indrukken toets.. veertjes lijken niet verdwenen oid. Heb jij hier ervaring mee? Bepaalde handeling die moet gesteld worden? Radio speelt intussen prima al gaat hij nog beter spelen als ik een paar schermroosterweerstanden nog vervang, waar ik uitgekast nu prima bijkan. Wel zijn vier buizen in het MF oa de EBF en en EF -ECH totaal op.toestel heeft vaak gespeeld precies
14 mei 2023 23:12 #97247
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Bx998A touwtjes
Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Erwin goossens
- Erwin goossens
- [Erwin goossens]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
14 mei 2023 08:41 - 14 mei 2023 08:43 #97246
door Erwin goossens
Bx998A touwtjes werd gestart door Erwin goossens
Goede morgen, ik heb vermeld toestel op de werkbank staan.. De hoge tonen ugt was stuk. Heb ik vervangen door een EL 84 trafo met gelijke specs, past gelukkig mooi op chassis , touwtje MG was stuk nu 2 vragen. Kun je het beste aan deze touwtjes? Moet de speakerplank ook losgemaakt worden?omwille dat er moeilijk lijkt aan te komen zou ik alle koordjes willen vervangen , vandaar de vraag.. Hoe kan ik deze het beste bereiken? Met deze plank er op of er af halen? Verder lijkt intussen alles te werken buiten KG1. Hier moet ik nog naar kijken,er moeten nog een deel teercondensatoren en weerstanden vervangen worden en ook de buisvoeten van de EL buizen wil ik vervangen
ook loopt de motor alleen naar het gekozen bereik als deze ingedrukt blijft, kwestie van smeren?
ook loopt de motor alleen naar het gekozen bereik als deze ingedrukt blijft, kwestie van smeren?
Laatst bewerkt 14 mei 2023 08:43 door Erwin goossens. Reden: Foutje