Reparatie en Restauratie tip's
Stukke draaispoelmeter gefixt
05 aug 2022 19:55 #95301
door admin
De volgende gebruiker (s) zei dank u: PE9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
05 aug 2022 16:00 #95300
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Stukke draaispoelmeter gefixt
Meter zonder belasting:
en met:
Nota bene de vermogensmeter onderin. Rechtsonder de meter nog een 10 mm witte LED. Bij overbelasting licht-ie op. Ook erg handig!
en met:
Nota bene de vermogensmeter onderin. Rechtsonder de meter nog een 10 mm witte LED. Bij overbelasting licht-ie op. Ook erg handig!
Tjerk, 9ZZ
05 aug 2022 14:46 - 05 aug 2022 14:47 #95297
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Stukke draaispoelmeter gefixt werd gestart door PE9ZZ
Op mijn werkbank staat een RMS stroommeter die ik gebruik voor reparaties. Reuzehandig om de stroomopname uit het lichtnet van een reparatie te kunnen bekijken. Ik wilde hem aan de balk schroeven van de onderste plank boven mijn werkbank. Keurig netjes gaatjes geboord en M4 getapt. Toen ik de boel had vastgeschroefd en de meter erop wilde monteren stond inenen de wijzer scheef. Bleek een gewichtje van een pennetje te zijn gevallen:
Hierdoor stond de wijzer ernaast. Gelukkig was het gewichtje niet weg:
Omdat ik het niet voor elkaar kreeg om die weer vast te klemmen heb ik een microscopisch druppeltje tweecomponentenlijm erop gedaan:
Als het is gehard zal ik nog wel effe een plaatje maken van het eindresultaat. In ieder geval wel een snelle fix!
Hierdoor stond de wijzer ernaast. Gelukkig was het gewichtje niet weg:
Omdat ik het niet voor elkaar kreeg om die weer vast te klemmen heb ik een microscopisch druppeltje tweecomponentenlijm erop gedaan:
Als het is gehard zal ik nog wel effe een plaatje maken van het eindresultaat. In ieder geval wel een snelle fix!
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 05 aug 2022 14:47 door PE9ZZ.