Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Fantasten onder de radio mensen en verkopers .?

Meer
02 nov 2021 20:02 #92810 door Franc
Ziet er idd niet uit!
Maar snel terugmodden naar origineel!
Daar weet jij wel raad mee!

Die uitgangen zien er anders wel goed uit!
Maar zijn die bevestigd met ty raps?

mvg Frank

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 nov 2021 19:06 - 02 nov 2021 19:13 #92809 door Huub
zit wel goed vast denk ik zo maar legt niet aan massa
  bij  vervangen zit het te vast 
huub
Laatst bewerkt 02 nov 2021 19:13 door Huub.

Meer
02 nov 2021 17:46 - 02 nov 2021 17:49 #92808 door Cees PA1DBA
Hier de overtreffende trap, een volledig vermodde Jadis versterker , door een bedrijf dat dacht beter trafo's te kunnen wikkelen en mooier te kunnen solderen 
componenten vastgezet met siliconenkit (waar het verstand ophoud begint siliconenkit)

Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 02 nov 2021 17:49 door Cees PA1DBA. Reden: siliconenkit toegevoegd :-)

Meer
02 nov 2021 17:46 #92807 door Ben Dijkman
Er wordt wat afgelogen i.d.d.
Ken handelaren die uit de 30er jaren dure radio's de Philips buizen er uit trokken voor hun eigen voorraad. Vervolgens er een stel willekeurige buizen(wel zelfde voltage of hoger natuurlijk) er weer in drukten. Als er nog maar iets te ontvangen was dan kon het toestel op de NVHR beurs dan weer mooi als zijnde spelend verkocht worden zonder dat hij daar gedonder mee kon krijgen .
Maar oh wee als hij zelf eens op dezelfde manier in de boot genomen werd, dan was de wereld te klein.....Dan was rechtvaardigheidsgevoel er...zomaar ...opeens...wel.

Oudere dame wilde haar oude vooroorlogse ! radio die ze gekregen had bij haar huwelijk voor de oorlog verkopen.: Een recht toe recht aan Grundig meubeltje
(vierkante hoekige )druktoetsen van fineert spaanplaat met uiteraard FM .

Heb nog heel voorzichtig proberen uit te leggen dat haar toestel toch echt van na de oorlog moest zijn al was het maar omdat Grundig voor de oorlog nog niet eens bestond.
Spaanplaat en die buistypes niet gebruik werd en FM al helemaal niet op een radio.
Het mens werd me toch een portie pissig : Ik had er totaal geen verstand van en kletste maar wat .

Het verschil tussen heel bewust de boel bedonderen en/of gewoon geen kennis hebben en /of een slecht geheugen. :)

Handtekening
De volgende gebruiker (s) zei dank u: NGG, Cees PA1DBA

Meer
02 nov 2021 16:39 #92806 door PE9ZZ
Ik weet niet of ik ermee overheen ga maar dit trof ik aan in een Philips receiver:

De klodders soldeer op de print zijn nog te zien. Zal verder de bron en details voor me houden omdat ik dat heb beloofd.

Tjerk, 9ZZ

Meer
02 nov 2021 16:22 - 02 nov 2021 16:22 #92805 door Huub
Robert ik wardeer je meedenken
Maar ook de zekering van de voeding is er gelukkig uitgekalt
dat loden schalmpje op de voeding PH
Dat laat zien kortstondig ik doe de EL er ook NIET in .
het kan zijn een beetje stroom
huub
Laatst bewerkt 02 nov 2021 16:22 door Huub.

Gemaakt door Kunena