Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Restauratie Telefunken rondo 55

Meer
25 mrt 2020 01:11 #82778 door Erwin goossens
Een biertje was er inderdaad bij:) het is inderdaad een EM 80. Was een Typfout van mij:)) het embleem heb ik overgenomen van Wim stuiver op het buurforum:)
Meteen het laatste restje IPA gebruikt en de apotheek zit door het coronagedoe zonder voorraad:lol:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
24 mrt 2020 18:41 #82773 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Restauratie Telefunken rondo 55

Erwin goossens schreef : trimmer van de FM tuner gereingd met IPA

Met bier?!?!? OK, beetje flauw... 't Is geen EM84 maar EM80. Ziet er zeker prachtig uit! Waar is dat Rondo embleem nou vandaan gekomen?

Tjerk, 9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Erwin goossens

Meer
24 mrt 2020 16:22 #82768 door Erwin goossens
Reparatie/restauratie Telefunken rondo 55 uit 1954 is weer prachtig geworden.ook hier zat een boel werk in.toestel werkte slecht tot niet bij aankomst.ook ontbrak het RONDO embleem op het doek en was alle messing geoxideerd en zwart geworden.Voedingselco was aan vervanging toe . De AEG gelijkrichter is daarintegen nog perfect (laten zitten) . De koppelcondensator en elco FM dedectie waren defect.alsook de 2 schaalverlichtingslampjes deze vervangen.FM werkte zwak en verliep . ECC 85 lamp vervangen .gevoeligheid weer in orde.oscilator trimmer van de FM tuner gereingd met IPA . Fm verloopt niet meer.
Klank was niet zoals verwacht van telefunken..oa de kathodeontkoppelelco was lek . Deze is samen met de overige papiercondensatoren vervangen. Het toestel even nageregeld..het magisch oog EM 84 gaf bijna geen licht meer en was gedeeltelijk defect.vervangen door een fonkelnieuwe van..Telefunken . Een 7 tal uur aan deze radio gewerkt . Wat is hij weer prachtig
Video na en voor de restauratie

Ps ik zoek nog de bevestigingen om de achterwand vast te schroeven. Deze zijn er niet meer op
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957

Gemaakt door Kunena