Via Catawiki had ik voor ca 6 tientjes een in goede staat verkerende B7X14A gekocht. Eenmaal thuisgekomen met deze radio bleek die toch een stuk slechter dan dat de verkoper beweerde. Er mankeerde echt heel veel aan. De verkoper heeft het overigens wel goed met mij gemaakt door mij een wel in goede staat verkerende B5X44A cadeau te doen.
De B7X14A zag er op het eerste gezicht redelijk uit. Wat smoezelig en duidelijke scheuren in de blanke lak. Schoonmaken was snel gebeurd. En de kast heb ik weer redelijk netjes gekregen met blanke spuitlak van de Action. Schuren met korrel 400. Spuiten. Weer schuren. Weer spuiten. Net zo lang tot het naar de zin is.
Het groene strooischerm maak ik van de achterkant van een snelhechter. Deze radio was al omgebouwd van het levensgevaarlijke elektronische scherm naar gloeilampjes. (Originele Philips modificatie destijds)
Elektrisch bleken er heel veel condensatoren stuk in de radio. Hij speelde op 1 kanaal niet en op het andere slecht/vervormd. De condensatoren en weerstanden rondom de ECC 83 en de EL 84's zijn uiteindelijk bijna allemaal vervangen. Er was een uitgangstrafo stuk. Waardoor hij de luidspreker ook sloopte. Gelukkig had ik 2 extra uit een sloopradio liggen. Die 800 Ohm dingen zijn best zeldzaam.
Bij toeval liep ik tegen een 2e B7X14A aan in veel betere staat. Kast veel mooier en geen enkele condensator en/of weerstand stuk. Zo bij oma uit de kamer gekocht zeg maar

.
De 1e heb ik daarom via Marktplaats verkocht. Was zo weg.
De foto's van de gerestaureerde: