Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

ECC40 maffe curve

Meer
22 dec 2019 20:53 #81131 door maarten
Beantwoord door maarten in topic ECC40 maffe curve

FMX schreef : Beste Huub,
Dat milspec buizen beter bestand zijn tegen mechanische belastingen (versnellingen) door een verstevigde inwendige constructie wil niet zeggen dat de elektrische eigenschappen afwijken van civiele producten. Vergelijk elektrische eigenschappen van de "hamer" gloeilampen met normale gloeilampen.

Enigszins off-topic,maar hamertjeslampen hebben in de meeste gevallen juist wel afwijkende electrische eigenschappen die bijvoorbeeld in een lager rendement en een langer levende gloeidraad resulteren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 dec 2019 13:18 #81086 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic ECC40 maffe curve
µTracer kan ook steilheidsplotjes maken. Zal eens kijken wat dat doet. Volgens de datasheet is S rond de 2.5 mA/V bij 6 mA. Mijn buisje doet ook zoiets.

Tjerk, 9ZZ

Meer
20 dec 2019 12:23 #81083 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic ECC40 maffe curve
Heb hier een nieuwe ECC40 nagemeten en kom aan S= 3.1 en 3.0 mA/V bij 6mA op 250V.
Kan nog geen mooie plot laten zien :-(

Cees- pa1dba

Meer
20 dec 2019 10:06 #81081 door FMX
Beantwoord door FMX in topic ECC40 maffe curve
Beste Huub,
Dat milspec buizen beter bestand zijn tegen mechanische belastingen (versnellingen) door een verstevigde inwendige constructie wil niet zeggen dat de elektrische eigenschappen afwijken van civiele producten. Vergelijk elektrische eigenschappen van de "hamer" gloeilampen met normale gloeilampen.
Groet
Frans

Meer
20 dec 2019 09:42 - 20 dec 2019 09:45 #81080 door Huub
Beantwoord door Huub in topic ECC40 maffe curve
HET besten is Dump buizen niet gebruiken
alleen als men niks anders heeft
ik meen gelezen en vernomen dat de gloeidraad
zwaarder is tegen stoten meer MA dus
het spreekt ook voor zich militiar gebruik
Denk dat het voor industrie buizen ook zo is
de buis verhit minder op burger spul
huub
Laatst bewerkt 20 dec 2019 09:45 door Huub.

Meer
20 dec 2019 02:44 - 20 dec 2019 02:59 #81078 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic ECC40 maffe curve
@
Tjerk,
Als ex defensie medewerker moet ik je toch even corrigeren zowel de afkortingen Klu en KLU werden in de krijgsmacht gebruikt .
Zelf denk ik dat de vermelding op de buis KLU niet betekend dat deze buis specifiek voor defensie (luchtmacht) geproduceerd is.
Als de buis al voor defensie bestemd was en je het doosje van de buis nog hebt staat daar een leger nummer of NSN (nato stock nummer) op.

@ Henk.

Een geëmancipeerde afdeling van de landmacht zoals je aangeeft als die al bestaat of als grap bedoeld dat is geen krijgsmachtdeel zoals KM KL en Klu.
Wat je aan mijn rijtje nog wel kunt toevoegen is de KMAR Koninklijke Marechaussee.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 20 dec 2019 02:59 door Bert Kn.

Gemaakt door Kunena