Reparatie en Restauratie tip's
Philips BX732A revisie?
17 dec 2019 16:53 #81044
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips BX732A revisie?
Tja, ik heb mijn toestel ook zo gefixt. Alleen heb ik wel die 0.33 µF teerknol verwijderd.
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17 dec 2019 14:51 #81038
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips BX732A revisie?
Het is teminste goed gesoldeerd als is het wat dik
maar daar hou ik ook wel van goed tin gebruiken
ziet verders niet slecht uit
huub
maar daar hou ik ook wel van goed tin gebruiken
ziet verders niet slecht uit
huub
17 dec 2019 14:49 - 17 dec 2019 14:50 #81037
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Philips BX732A revisie?
Frank,
daar heb je helemaal gelijk in.
Bron: Documentatie en schema, overgenomen uit de NVHR schematheek
daar heb je helemaal gelijk in.
Bron: Documentatie en schema, overgenomen uit de NVHR schematheek
Henk van 't Kruis
Laatst bewerkt 17 dec 2019 14:50 door admin.
17 dec 2019 14:05 #81036
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Philips BX732A revisie?
Flink uitgebreid toestel aan het aantal onderdelen te zien.
Verder is de reparatiemethode niet de mooiste maar wel het voordeel van onbeschadigde draadsteunen met al die omgekrulde draden.
De reparatie op deze manier is overigens wel netjes gedaan.
Groet Frank
Verder is de reparatiemethode niet de mooiste maar wel het voordeel van onbeschadigde draadsteunen met al die omgekrulde draden.
De reparatie op deze manier is overigens wel netjes gedaan.
Groet Frank
17 dec 2019 13:52 #81035
door admin
Henk van 't Kruis
Philips BX732A revisie? werd gestart door admin
De radio is volgens mij identiek aan de Duitse Uranes BD733A. Op RM-org zijn nog wat uitvoeringen hiervan aanwezig met schema's van de component opstelling voorhanden. Ik vind het toch wel handig.
De radio laten spelen en alles werkt naar behoren, goede ontvangst, en een prettig geluid, hoog en laag ook goed. Binnen zijde was licht stoffig. Bij het openen van de onderzijde bleek er al behoorlijk in gewerkt te zijn. De meeste papier\wax condensatoren(teerknol) allemaal vervangen door Philips polyester condensatoren(mosterd in de volksmond). De verkoper zei dat hij niet wist of er aan gewerkt was. dus een eerdere bezitter heeft dit gedaan.
Ikzelf zou de nieuwe onderdelen niet op afgeknipte draadeindjes gesoldeerd hebben. Maar goed, radio toch in zijn geheel uitgekast. Hier en daar nog wat Elco's, nog wat kraken eruit halen in de schakelunits en keuze schakelaars. En de paar afgeknipte condensatoren haal ik er maar helemaal uit.
Zie ook;
www.buizenradioclub.nl/forum/beurzen-en-...ursbezoek-15-12-2019
De radio laten spelen en alles werkt naar behoren, goede ontvangst, en een prettig geluid, hoog en laag ook goed. Binnen zijde was licht stoffig. Bij het openen van de onderzijde bleek er al behoorlijk in gewerkt te zijn. De meeste papier\wax condensatoren(teerknol) allemaal vervangen door Philips polyester condensatoren(mosterd in de volksmond). De verkoper zei dat hij niet wist of er aan gewerkt was. dus een eerdere bezitter heeft dit gedaan.
Ikzelf zou de nieuwe onderdelen niet op afgeknipte draadeindjes gesoldeerd hebben. Maar goed, radio toch in zijn geheel uitgekast. Hier en daar nog wat Elco's, nog wat kraken eruit halen in de schakelunits en keuze schakelaars. En de paar afgeknipte condensatoren haal ik er maar helemaal uit.
Zie ook;
www.buizenradioclub.nl/forum/beurzen-en-...ursbezoek-15-12-2019
Henk van 't Kruis