Reparatie en Restauratie tip's
Aristona SA 4212A FM ontvangst stopt bij plaatsen antenne/metaaldraad
Minder
Meer
09 sep 2019 21:57 #79572
door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic Aristona SA 4212A FM ontvangst stopt bij plaatsen antenne/metaaldraad
C27 kan ook slecht zijn maar in dit geval een ceramische c is de kans klein .. eerst de spanningenop het voetje meten .zegt meer over de staat van de voeding
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
08 sep 2019 22:57 #79552
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Aristona SA 4212A FM ontvangst stopt bij plaatsen antenne/metaaldraad
Ik zou zeggen ,volkomen en daar in tegen
Cees- pa1dba
08 sep 2019 15:07 #79539
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Aristona SA 4212A FM ontvangst stopt bij plaatsen antenne/metaaldraad
Oog slaat dicht! Dat betekent dus dat je heel veel signaal hebt. Dat duidt dan weer op een oscillerende midfrequent. Of je front end hoewel dat niet echt voor de hand ligt. Misschien ergens ontkoppel-C'tje stuk?
Tjerk, 9ZZ
08 sep 2019 02:01 #79533
door Flipper
Handtekening
Beantwoord door Flipper in topic Aristona SA 4212A FM ontvangst stopt bij plaatsen antenne/metaaldraad
Nog een opmerking: de radio weer aangezet: FM is weer goed met mijn vinger, maar de AM ruist enorm en het oog beweegt mee op het geluid.
Handtekening
07 sep 2019 23:04 #79531
door Flipper
Handtekening
Beantwoord door Flipper in topic Aristona SA 4212A FM ontvangst stopt bij plaatsen antenne/metaaldraad
De ECC85 vervangen, maar dat heeft niet geholpen. Bij het wegvallen van de FM, staat het oog constant dicht en geen verandering bij zoeken zenders. Je kunt ook geen ruis van de zenders meer horen. Als ik dan ook op AM zet dan vallen de zenders ook weg. Er is zeer zwak nog een AM zender te vinden met veel ruis. Als ik na een tijdje de radio weer aanzet en alleen de vinger als antenne gebruik, dan is FM en AM goed te beluisteren.
Handtekening
06 sep 2019 00:33 #79492
door Bert Kn
In dat geval zou ik eerst R5 470K controleren deze zijn vaak oneindig.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Aristona SA 4212A FM ontvangst stopt bij plaatsen antenne/metaaldraad
Volgens mij werkt het oog sowieso niet goed.
In dat geval zou ik eerst R5 470K controleren deze zijn vaak oneindig.
Mvg.
Bert