Reparatie en Restauratie tip's
Saba Freiburg 3DS revisie
03 nov 2018 11:41 #73796
door frans1952
Beantwoord door frans1952 in topic Saba Freiburg 3DS revisie
hallo Henk,
Ja alle wieltjes,asjes en wat dies meer zij is geholpen met een druppeltje olie en loopt licht.
zeker zo licht als de andere saba'd die goed werken. Zal eens proberen of het zoekprobleem ook op de am werkt.
Plan is om de "wippschalter" los te halen en alle weerstanden na te kijken en als nodig een paar druppeltjes olie te gebruiken zodat alles licht schakelt.
mvg en bedankt. (had nog een kapotte weerstand gevonden, zie saba site)
Frans
Ja alle wieltjes,asjes en wat dies meer zij is geholpen met een druppeltje olie en loopt licht.
zeker zo licht als de andere saba'd die goed werken. Zal eens proberen of het zoekprobleem ook op de am werkt.
Plan is om de "wippschalter" los te halen en alle weerstanden na te kijken en als nodig een paar druppeltjes olie te gebruiken zodat alles licht schakelt.
mvg en bedankt. (had nog een kapotte weerstand gevonden, zie saba site)
Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
02 nov 2018 20:42 #73789
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Saba Freiburg 3DS revisie
Het is handig om eerste te zorgen dat alle mechanische delen soepel lopen, wielen etc etc.. Een ook met de bediening moet de motor soepel langs de afstemming lopen.
Is het afstemprobleem er op FM en AM banden?
Het filter is het laatste waar je aan moet draaien.. Ik heb ergens een beschrijving, maar zit in een verhuizing met alle radio spullen, dus niet bij de hand.
Is het afstemprobleem er op FM en AM banden?
Het filter is het laatste waar je aan moet draaien.. Ik heb ergens een beschrijving, maar zit in een verhuizing met alle radio spullen, dus niet bij de hand.
Henk van 't Kruis
02 nov 2018 18:45 #73788
door frans1952
Beantwoord door frans1952 in topic Saba Freiburg 3DS revisie
Bedankt Henk voor de link.
01 nov 2018 16:07 - 01 nov 2018 19:40 #73775
door frans1952
Saba Freiburg 3DS revisie werd gestart door frans1952
Hallo Buizenradiovrienden,
Heb een paar weken geleden een SABA Freiburg 3DS aan weten te schaffen. Zag er prima uit en was volgens de eigenaar sinds de 70er jaren niet aangeraakt. Maakte nog een beetje geluid ook. Er had wel iemand gegrasduind voor de 70er jaren
. Hij maakt weer muziek en het radiogedeelte is zo goed als klaar. Heb (natuurlijk) een probleem met de automaat. Op het sabe forum om raad gevraagd maar kwam er net achter dat hier ook een paar saba experts zitten.
hier is de link van het saba forum met mijn probleem omschrijving:
saba-forum.dl2jas.com/index.php/Thread/8...iburg-automatic-3DS/
Hoop dat iemand me op weg kan helpen.
mvg
Frans Maessen
Heb een paar weken geleden een SABA Freiburg 3DS aan weten te schaffen. Zag er prima uit en was volgens de eigenaar sinds de 70er jaren niet aangeraakt. Maakte nog een beetje geluid ook. Er had wel iemand gegrasduind voor de 70er jaren
hier is de link van het saba forum met mijn probleem omschrijving:
saba-forum.dl2jas.com/index.php/Thread/8...iburg-automatic-3DS/
Hoop dat iemand me op weg kan helpen.
mvg
Frans Maessen
Laatst bewerkt 01 nov 2018 19:40 door admin. Reden: Link gekoppeld