Reparatie en Restauratie tip's
Philips BX998A
05 feb 2017 15:02 #65005
door PE9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- groothuizen
- [groothuizen]
-
Minder
Meer
05 feb 2017 08:29 #64998
door groothuizen
Beantwoord door groothuizen in topic Philips BX998A
Henk je heb opnieuw een 998a onderhanden het is werkelijk een prachtig toestel in samenwerking met jou hebben we mijn toestel indertijd gerepareerd en met succes mag ik zeggen was een hele klus maar het resultaat was er dan ook naar een sprankelend helder geluid en van de veel gehoorde klacht van een overmaat aan bas geluiden is bij mij geen sprake ik luister er met veel genoegen naar ben heel nieuwsgierig naar het verloop van de reparatie maar dat is je wel toe vertrouwd veel succes er mee
groeten jan
groeten jan
03 feb 2017 08:31 #64948
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Philips BX998A
Zo te zien heeft deze radio ondanks dat het een afbraak is een flink leven achter de rug.
Raar trouwens dat bij zulke grote toestellen de buisvoeten allemaal pertinax zijn.
In TV's met chassismontage zaten alle keramische voeten in, ook bij de kleine buizen.
Groet Frank
Raar trouwens dat bij zulke grote toestellen de buisvoeten allemaal pertinax zijn.
In TV's met chassismontage zaten alle keramische voeten in, ook bij de kleine buizen.
Groet Frank
03 feb 2017 04:16 - 03 feb 2017 04:19 #64946
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Philips BX998A
Afbraak is geen Belgische term, maar gewoon een ander woord voor sloop. Tegenwoordig gaan die dingen naar een zwaar beveiligd afvalverwerkingsbedrijf (dat zal toch eens moeten veranderen), maar vroeger ging dat gewoon de verkoop in. Ik meen dat de betreffende afdeling in Eindhoven iets van "Afbraak en retouren" heette. Afbraak zijn daarbij volgens mij vaak toestellen die de fabriek niet verlaten hebben. Ik denk dan aan toestellen uit ontwikkeling, steekproeftesten, etc. maar wat er exact onder viel weet ik niet.
A1444 zou een personeelsnummer van de koper kunnen zijn, of een registratienummer van het toestel want er moest natuurlijk wel bijgehouden worden wat er de deur uitging, maar dat blijft voorlopig geïnformeerde speculatie.
A1444 zou een personeelsnummer van de koper kunnen zijn, of een registratienummer van het toestel want er moest natuurlijk wel bijgehouden worden wat er de deur uitging, maar dat blijft voorlopig geïnformeerde speculatie.
Laatst bewerkt 03 feb 2017 04:19 door maarten.
02 feb 2017 23:37 #64944
door Nico H
02 feb 2017 15:23 #64930
door Bert Kn