Reparatie en Restauratie tip's
Sbr 383a kastrestauratie
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
Minder
Meer
24 jan 2017 21:27 - 24 jan 2017 21:28 #64789
door Francois129
Beantwoord door Francois129 in topic Sbr 383a kastrestauratie
Hierbij de werkwijze.
Ik heb 2 blaadjes nodig.
Om ze vlak te krijgen maak ik ze nat, dan omwikkelen met krantenpapier en tussen 2 houten platen klemmen en laten drogen.
(goed natmaken onderdompelen en tussen dagbladen klemmen desnoods kranten verversen na een tijdje)
Nadat ze goed droog zijn op maat snijden en tegen elkaar kleven met een tape.
Desnoods eerst langs de andere kant bij elkaar tapen en dan omdraaien en 1 tape over de hele lijn plakken en de ander weghalen langs de andere kant
Als dit gebeurd is de kast met witte houtlijm beschilderen, de fineer aanbrengen en weer dmv een houten plaat met klemmen op de radio vastzetten.
Desnoods eerst eens proberen zonder lijm zodat je zeker bent of je alles hebt (spanvijzen planken …)
Een droogtijd van 1 dag ongeveer in acht nemen en daarna met een scherp mes langs de randen de overschot van de fineer wegsnijden.
Als laatste opschuren en vernissen
Ik hou jullie op de hoogte
MVG
François
Ik heb 2 blaadjes nodig.
Om ze vlak te krijgen maak ik ze nat, dan omwikkelen met krantenpapier en tussen 2 houten platen klemmen en laten drogen.
(goed natmaken onderdompelen en tussen dagbladen klemmen desnoods kranten verversen na een tijdje)
Nadat ze goed droog zijn op maat snijden en tegen elkaar kleven met een tape.
Desnoods eerst langs de andere kant bij elkaar tapen en dan omdraaien en 1 tape over de hele lijn plakken en de ander weghalen langs de andere kant
Als dit gebeurd is de kast met witte houtlijm beschilderen, de fineer aanbrengen en weer dmv een houten plaat met klemmen op de radio vastzetten.
Desnoods eerst eens proberen zonder lijm zodat je zeker bent of je alles hebt (spanvijzen planken …)
Een droogtijd van 1 dag ongeveer in acht nemen en daarna met een scherp mes langs de randen de overschot van de fineer wegsnijden.
Als laatste opschuren en vernissen
Ik hou jullie op de hoogte
MVG
François
Laatst bewerkt 24 jan 2017 21:28 door Francois129.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
24 jan 2017 18:23 #64785
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Sbr 383a kastrestauratie
wordt als nieuw, Francois,
Heb bewondering dat je dit aandurft.
Nu nog een fris luidsprekerdoekje ?
Heb bewondering dat je dit aandurft.
Nu nog een fris luidsprekerdoekje ?
Cees- pa1dba
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129
23 jan 2017 17:01 #64779
door admin
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
23 jan 2017 09:31 - 23 jan 2017 09:36 #64776
door Francois129
Hallo,
Na de nodige metingen heb ik maar besloten om alle overblijvende papiercondensatoren en de Elco ook maar te vervangen. De radio speelt zeer mooi en de zenders zitten terug op hun plaats.
Als ik ooit een ander oscillatorspoelen blok kan vinden voor deze radio en hij is beter ga ik hem zeker vervangen. Met enkel een goede regelbare C op de MW spoel kreeg ik de frequentie niet juist. Omdat er vroeger al een mica C over de regelbare C was geplaatst heb ik deze terug geplaatst en alles blijkt op de juiste plaats te zitten.
Blijft enkel nog de kastrestauratie.
Ben bedankt voor je aanbod. Ik heb echter voldoende notenfineer kunnen kopen bij een leerkracht kunstonderwijs/meubelrestauratie. Deze man gaat mij ook met raad en daad op weg helpen om er terug een mooie radio van te maken.
Mvg
François
Na de nodige metingen heb ik maar besloten om alle overblijvende papiercondensatoren en de Elco ook maar te vervangen. De radio speelt zeer mooi en de zenders zitten terug op hun plaats.
Als ik ooit een ander oscillatorspoelen blok kan vinden voor deze radio en hij is beter ga ik hem zeker vervangen. Met enkel een goede regelbare C op de MW spoel kreeg ik de frequentie niet juist. Omdat er vroeger al een mica C over de regelbare C was geplaatst heb ik deze terug geplaatst en alles blijkt op de juiste plaats te zitten.
Blijft enkel nog de kastrestauratie.
Ben bedankt voor je aanbod. Ik heb echter voldoende notenfineer kunnen kopen bij een leerkracht kunstonderwijs/meubelrestauratie. Deze man gaat mij ook met raad en daad op weg helpen om er terug een mooie radio van te maken.
Mvg
François
Laatst bewerkt 23 jan 2017 09:36 door Francois129.
27 dec 2016 13:11 #64206
door Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Beantwoord door Ben in topic Sbr 383a kastrestauratie
Dag François, heb hier nog een rol Mahonie fineer van eerdere kastrestauraties. Als je er met de fineerleverancier niet uit komt dan is dat nog een mogelijkheid. Groet, Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
26 dec 2016 22:22 #64193
door Francois129
Henk,
Dank voor het artikeltje.
Ik heb via tweedehands.be contact met een fineerleverancier.
Ik hou het forum op de hoogte.

François
Ps
Het schrijven op het forum is nu TOP!!!
Bedankt
Dank voor het artikeltje.
Ik heb via tweedehands.be contact met een fineerleverancier.
Ik hou het forum op de hoogte.
François
Ps
Het schrijven op het forum is nu TOP!!!
Bedankt