Reparatie en Restauratie tip's
Verslag Sbr 635A, weer een beetje verder!
09 aug 2016 21:45 #61863
door hkruis
Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.
Beantwoord door hkruis in topic Verslag Sbr 635A, weer een beetje verder!
Wordt gevolgd met interesse.
Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
09 aug 2016 17:57 #61862
door albert v v
Beantwoord door albert v v in topic Verslag Sbr 635A, weer een beetje verder!
heel mooie mechanisme ! gerestaureerd maar ziet uit als nieuw !
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
08 aug 2016 15:49 #61861
door Francois129
Verslag Sbr 635A, weer een beetje verder! werd gestart door Francois129
Beste forummers,
Ik ben weer een beetje verder.
Het ontbrekend onderdeel is ingebouwd. Enkel moet ik de schroefjes nog vervangen door andere met imbuskopje en conisch puntje. Ze zijn besteld verwacht ze elke dag.
De voedings elco's zijn vervangen (preventief gecontroleerd) en de storingscondensatoren zijn vervangen. Ook de draden naar de luidsprekertransfo en de bekrachtigingsspoel spoel zijn vervangen. Isolatie was helemaal verdroogd.
Ik gebruik voor een buizenradio steevast draad met gekleurde siliconenisolatie. Deze kan iets beter tegen hogere temperaturen.
Ook heb ik de afstemneonbuis terug gekableerd en aangesloten zoals het hoort (met dank aan John Hupse en Kees Van Dijke.
Tijd nu dus om voor de eerste keer spanning aan het toestel te leggen en te kijken wat hij doet.
Wordt vervolgd!
François
Ik ben weer een beetje verder.
Het ontbrekend onderdeel is ingebouwd. Enkel moet ik de schroefjes nog vervangen door andere met imbuskopje en conisch puntje. Ze zijn besteld verwacht ze elke dag.
De voedings elco's zijn vervangen (preventief gecontroleerd) en de storingscondensatoren zijn vervangen. Ook de draden naar de luidsprekertransfo en de bekrachtigingsspoel spoel zijn vervangen. Isolatie was helemaal verdroogd.
Ik gebruik voor een buizenradio steevast draad met gekleurde siliconenisolatie. Deze kan iets beter tegen hogere temperaturen.
Ook heb ik de afstemneonbuis terug gekableerd en aangesloten zoals het hoort (met dank aan John Hupse en Kees Van Dijke.
Tijd nu dus om voor de eerste keer spanning aan het toestel te leggen en te kijken wat hij doet.
Wordt vervolgd!
François