Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Philips B8X72A

Meer
30 apr 2016 01:42 #60562 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Philips B8X72A
Henk K,
Klasse! Een mooi toestel geworden.
Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 apr 2016 23:59 #60560 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips B8X72A
:thumbsup: :thumbsup:

Mvg.
Bert

Meer
29 apr 2016 22:02 - 29 apr 2016 22:03 #60558 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips B8X72A
Gereed,
Uiterlijk, kast heeft lichte gebruikssporen die met een forse polijst en poetsbeurt zijn aangepakt, knopjes voor toonregeling vernieuwd,, kleine oneffenheden in de schaal hersteld, schaal aan de achterzijde gefixeerd. De metalenbeugel waar de knopjes doorheen steken van vilt voorzien tussen beugel en glas. Stofafdichtingen vernieuwd.

Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.
Bijlagen:
Laatst bewerkt 29 apr 2016 22:03 door hkruis.

Meer
28 apr 2016 03:30 #60520 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Philips B8X72A
Een nette radio die zeker heel goed in orde kan komen.
Henk, succes met de restauratie.
Cees.

Meer
26 apr 2016 21:50 #60505 door admin
Philips B8X72A werd gestart door admin
Dit model is al menig keer langs gekomen. 2 of 3 jaar geleden een keer 1 overgenomen. De knopjes aan de voorkant ontbraken en
kast was hier en daar wat kaal. Is in de stelling terecht gekomen, eigenlijk als donor.. Recent wat aan het opruimen geweest em kwam het toestel op de werkbank. Het viel mij nu pas op dat het een toestel betrof voor de export. (\19-Zweden) De schaal week af
en het achterschot zag er nog zo mooi uit.
Wel zat alles muurvast, mechanische was er geen beweging in te krijgen. Dus toch maar eens uitgekast. Ik ben nog niet eerder een zo fraai chassis tegengekomen, Het enige was een aluminium corrosie laagje, die dus wel de boel vastzetten.

Veel componenten waren nog in prima conditie, Condensatoren toch wel behoorlijk verlopen., Het mechaniek weer beweegbaar en los gemaakt. Na wat metingen besloten wat weerstanden en condensatoren te vervangen.

Radio speelt weer en ik vraag mij af of het chassis nog wat netter te krijgen is. Het is schoon en de stuiflaag is
eraf geborsteld.

Henk van 't Kruis

Gemaakt door Kunena