Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Philips BX750A

Meer
29 apr 2016 09:49 - 29 apr 2016 09:50 #60547 door Loek
Beantwoord door Loek in topic Philips BX750A
Hallo allemaal,
ik heb op koningsdag een Philips BX750A op de vrijmarkt gekocht; de staat is niet zo best (de kast is roze geverfd en het kattenoog werkt niet), maar hij klinkt prachtig.

Nou staat er bij de derde knop gram/phono, waardoor ik een input verwacht ergens, maar deze kan ik niet vinden. Klopt het dat er een input op zat, en zo ja, waar en welke soort?

alvast bedankt,
Loek

Bijlagen:
Laatst bewerkt 29 apr 2016 09:50 door Loek.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
08 jan 2016 23:18 #58255 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Philips BX750A
@ NGG, Henk en Peter,
Het is weer een hele mooie radio geworden, die weer vele jaren mee kan.
Deze mooie Bi Amplie radio, met een 9710 voor het laag zet een mooi
stevig geluid neer. Heeft wel voor de FM een goede antenne nodig hier
in Amsterdam. De latere Philips radio's hebben een gevoeliger FM ontvangst.
Cees.

Meer
08 jan 2016 22:52 - 08 jan 2016 22:55 #58252 door NGG
Beantwoord door NGG in topic Philips BX750A
Waarschijnlijk zat hij vol bouwstof tgv de nieuwe badkamer één deur verder. De gehele bovenverdieping zat onder het stof.
De schaaldraden waren al eerder gebroken. Mooie aanleiding het toestel toch maar eens goed onderhanden te nemen.
Is beslist de moeite waard. Een fraai toestel.
Was één van mijn eerste toestellen toen ik met deze hobby begon eind vorige eeuw. Gekocht bij de toenmalige Elektronicadump van G. Kiss in de Molukkenstraat te Amsterdam.

Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Laatst bewerkt 08 jan 2016 22:55 door NGG.

Meer
08 jan 2016 22:05 #58250 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Philips BX750A
Nu kun je natuurlijk iets van die gele condensatoren zeggen. Maar laat ik dan dit vertellen: Sinds begin jaren 90 heb ik veel jukebox - versterkers gereviseerd en nog veel eerder radio's onder mijn hoede gehad en altijd die gele condensatoren gebruikt en nog NOOIT is er eentje bij mij teruggekomen door een slechte condensator. Wel door andere oorzaken waar deze condensatoren niets mee te maken hadden.
En de vermeende betere (bruine) condensatoren die er zijn komen uit dezelfde fabriek als veel gele condensatoren die je bij reparaties ziet en zijn een stuk goedkoper dan die gele. Trouwens, de gele die Henk gebruikt zijn van een ander merk (Vishay, Ero enz.).

Dit toestel is al eerder onder handen van iemand geweest die van die vieze grijze printcondensatoren gebruik had gemaakt en ook nog van de verkeerde waarden, vooral in het toonregelgedeelte. Ik heb dit jaren geleden verholpen en toen speelde het toestel weer prima. Dit is echter alweer jaren geleden en nu bleek een uitgebreide revisie toch wel noodzakelijk.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Henk van t Kruis

• Henk van t Kruis
  • [Henk van t Kruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
08 jan 2016 20:29 #58246 door Henk van t Kruis
Philips BX750A werd gestart door Henk van t Kruis
Recent een BX750A op de werktafel. Het verzoek was de schaaldraad te vernieuwen van de MG en ferrietantenne. Ik vind dat mechanische werk en het schoonmaken ook altijd weer een leuke bezigheid. Na uitkasten van de radio, de eigenaar geadviseerd toch een revisie door te voeren, zodat de radio ook elektronische weer betrouwbaar is.

Zoals Philips vroeger al aan de reparateurs adviseerde is de kast ook weer mooi opgepoetst.

Gemaakt door Kunena