Reparatie en Restauratie tip's
Aristona SA4212A FM probleem
14 jan 2015 22:12 #49855
door pietje b
Beantwoord door pietje b in topic Aristona SA4212A FM probleem
Dit project is weer ten einde.
In het fm deel een losse spoel vas gezet, en bij de voorversterking een elco en weerstand vernieuwd.
er zit best een leuk geluid in deze radio met zijn keine speakers.
Groet Piet
In het fm deel een losse spoel vas gezet, en bij de voorversterking een elco en weerstand vernieuwd.
er zit best een leuk geluid in deze radio met zijn keine speakers.
Groet Piet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09 jan 2015 15:57 - 09 jan 2015 16:06 #49658
door pietje b
Beantwoord door pietje b in topic Aristona SA4212A FM probleem
idd geen ruis op de FM.
Zal eerst eens de de gebruikelijke onderdelen controleren de buizen had ik al gewisseld
maar zonder resultat.
Hier vast wat foto,s. Kast is netjes wat barsten in de lak. Had alleen vergeten foto,s te maken van toen de radio nog in elkaar zat. Maar de schaalverlichting lijkt al te werken
Groet Piet
Zal eerst eens de de gebruikelijke onderdelen controleren de buizen had ik al gewisseld
maar zonder resultat.
Hier vast wat foto,s. Kast is netjes wat barsten in de lak. Had alleen vergeten foto,s te maken van toen de radio nog in elkaar zat. Maar de schaalverlichting lijkt al te werken
Groet Piet
Laatst bewerkt 09 jan 2015 16:06 door .
08 jan 2015 19:32 #49623
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Aristona SA4212A FM probleem
Slijm FM? Da's niet goed. ECC85 al vervangen? Stukke C ergens in de tuner? Ruist-ie überhaupt op FM? Als dat niet zo is kan het ook in de IF (midfrequent) fout zijn.
Tjerk, 9ZZ
08 jan 2015 13:14 #49612
door pietje b
Aristona SA4212A FM probleem werd gestart door pietje b
Dag allen.
Ik kan het niet laten en heb een volgend leerproject.
De Aristona SA4212A die rode zenderschaal en wat blinkend chroom is weer eens wat anders.
Radio speelt het kraakt en bromt wat maar op de FM krijg ik aleen 100% NL en soms Slam FM voor de rest is de FM dood. op de KG niets maar de lange en midden golf krijg ik een aantal zenders.
Schema heb ik inmiddels.
Iemand sugesties
Ik kan het niet laten en heb een volgend leerproject.
De Aristona SA4212A die rode zenderschaal en wat blinkend chroom is weer eens wat anders.
Radio speelt het kraakt en bromt wat maar op de FM krijg ik aleen 100% NL en soms Slam FM voor de rest is de FM dood. op de KG niets maar de lange en midden golf krijg ik een aantal zenders.
Schema heb ik inmiddels.
Iemand sugesties