Reparatie en Restauratie tip's
Philips A2X 96 A
16 aug 2014 20:03 - 16 aug 2014 20:08 #45748
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips A2X 96 A
Peter,
Leuk versterkertje, had ze al eens gezien maar wist niet waar ze voor bedoeld waren.
De rode C op de laatste afbeelding springt er wel uit, gebruik ze zelf ook zo af en toe :thumbsup:
Leuk versterkertje, had ze al eens gezien maar wist niet waar ze voor bedoeld waren.
De rode C op de laatste afbeelding springt er wel uit, gebruik ze zelf ook zo af en toe :thumbsup:
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 16 aug 2014 20:08 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
16 aug 2014 19:53 #45745
door peters0076
Beantwoord door peters0076 in topic Philips A2X 96 A
Een leuk verslag met mooie foto s.
Erg leerzaam en interessant.
Leuke versterkers.
Zoals Henk schrijft moet je vaker doen.
Gr Peter
Erg leerzaam en interessant.
Leuke versterkers.
Zoals Henk schrijft moet je vaker doen.
Gr Peter
16 aug 2014 19:41 #45744
door Daan2810
Daan2810
Beantwoord door Daan2810 in topic Philips A2X 96 A
ik vind het grappige versterkertjes voor de heb zijn ze nog te krijgen hier en daar en wat zijn de prijzen daarvoor
wv1
Daan2810
Minder
Meer
16 aug 2014 19:28 - 16 aug 2014 19:29 #45743
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Philips A2X 96 A
Ik kon het even niet laten: Ik heb afgelopen zondag een tweede op de kop getikt en die blijkt het nog behoorlijk te doen ook.
En het was wel heel verleidelijk om er een stereo opstelling van te maken:
Klinkt nog goed ook!
Groeten,
Peter
En het was wel heel verleidelijk om er een stereo opstelling van te maken:
Klinkt nog goed ook!
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Laatst bewerkt 16 aug 2014 19:29 door peter1952. Reden: Verkeerd geklikt.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
16 aug 2014 19:23 #45742
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips A2X 96 A
Wat een leuke versterker(tje). Leuk verslag ook, moet je vaker doen.
Minder
Meer
16 aug 2014 19:08 #45740
door peter1952
Peter Boin,
Philips A2X 96 A werd gestart door peter1952
Ik neem bij deze eens een simpel versterkertje onder de loep: De Philips A2X 96 A.
Dit is een tweede kanaal versterker voor gebruik bij mono electrogrammofoons en radiomeubels die een stereo grammofoon hebben en uitgang voor een tweede kanaal.
Het is uitgerust met de buizen EBC91 en EL86 en uitgerust met een 800 Ω uitgang. Als luidspreker beveelt Philips bijvoorbeeld de AD 5046 aan, met een 9710AM luidspreker.
Het ding speelde al vrij goed, maar een opfrisbeurtje kon geen kwaad. Alle originele onderdelen zaten er nog in:
Slechts enkele componenten behoefden vervangen te worden:
Dit was een karweitje dat snel gefixt was. Het aansluitsnoer was niet origineel, dit was veel te lang en werd vervangen door een origineel korter snoer met juiste plug. Zo komt het signaal langs de kortst mogelijke weg bij de ingang aan.
Nog even testen, het resultaat was een toch ietwat voller geluid. Het ding geeft toch nog best een fraai geluid.
Ik denk ook dat dit komt door het gebruik van componenten die niet te veel afsteken t.o.v. de originele.
O, ja: Die kapotte buisvoet is netjes hersteld, hoor. Het maakte allemaal nog prima contact en ik heb de breuk met epoxylijm gerepareerd.
Vervangen was niet echt nodig.
Al met al toch een leuk versterkertje. Het is de bedoeling dat je het bij een meubel aan de achterkant hangt (hoe wordt er niet bij verteld), maar kan ook "los" gebruikt worden bij een platenspeler of men kan zelfs met twee van deze versterkertjes een goedkope stereo installatie maken.
Groeten,
Peter
Dit is een tweede kanaal versterker voor gebruik bij mono electrogrammofoons en radiomeubels die een stereo grammofoon hebben en uitgang voor een tweede kanaal.
Het is uitgerust met de buizen EBC91 en EL86 en uitgerust met een 800 Ω uitgang. Als luidspreker beveelt Philips bijvoorbeeld de AD 5046 aan, met een 9710AM luidspreker.
Het ding speelde al vrij goed, maar een opfrisbeurtje kon geen kwaad. Alle originele onderdelen zaten er nog in:
Slechts enkele componenten behoefden vervangen te worden:
Dit was een karweitje dat snel gefixt was. Het aansluitsnoer was niet origineel, dit was veel te lang en werd vervangen door een origineel korter snoer met juiste plug. Zo komt het signaal langs de kortst mogelijke weg bij de ingang aan.
Nog even testen, het resultaat was een toch ietwat voller geluid. Het ding geeft toch nog best een fraai geluid.
Ik denk ook dat dit komt door het gebruik van componenten die niet te veel afsteken t.o.v. de originele.
O, ja: Die kapotte buisvoet is netjes hersteld, hoor. Het maakte allemaal nog prima contact en ik heb de breuk met epoxylijm gerepareerd.
Vervangen was niet echt nodig.
Al met al toch een leuk versterkertje. Het is de bedoeling dat je het bij een meubel aan de achterkant hangt (hoe wordt er niet bij verteld), maar kan ook "los" gebruikt worden bij een platenspeler of men kan zelfs met twee van deze versterkertjes een goedkope stereo installatie maken.
Groeten,
Peter
Peter Boin,