Reparatie en Restauratie tip's
Actieve MG\LG antenne en MC\MM versterker
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
15 apr 2012 07:51 #16499
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Actieve MG\LG antenne en MC\MM versterker
Hoi Franc, het is het mei nummer van Elektor, in het artikel High-end MC\MM-voorversterker.
Mosterd is een polyester condensator, zelden een probleem mee. Als je de Wax\papier C's(teerdotten) vervangt geeft dat bijna altijd wel een verbetering.
Elk type condensator heeft natuurlijk zijn eigen eigenschappen, HF, Ontstoring, hoge spanning e.t.c. Maar ik was ook verrast door de opmerking in Elektor. Polystyreen zijn kennelijk stabieler in de eigenschappen dan Polyester.
Mosterd is een polyester condensator, zelden een probleem mee. Als je de Wax\papier C's(teerdotten) vervangt geeft dat bijna altijd wel een verbetering.
Elk type condensator heeft natuurlijk zijn eigen eigenschappen, HF, Ontstoring, hoge spanning e.t.c. Maar ik was ook verrast door de opmerking in Elektor. Polystyreen zijn kennelijk stabieler in de eigenschappen dan Polyester.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14 apr 2012 21:30 #16477
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Re: Actieve MG\LG antenne en MC\MM versterker
Hoi Henk,
Klinkt zeker interessant.
Ik heb in het verleden bij een AG9128 pick up/versterker de kleine ceramische condensatoren vervangen door Polystyreen C's en de teerdotten door mosterds, dat gaf een enorme verbetering in het geluid, het werd enorm veel gedetailleerder. Maar jammer genoeg had ik alles tegelijk gedaan dus niet eerst een proef waar bv de ceramische C's bleven zitten.
Maar mosterds zijn toch ook polyester C's?
En al die MKT dingen dan van Jukebox Revival?
Iedereen is er wild van!
Ik ben toch benieuwd hoe ze aan die conclusie zijn gekomen.
Is dat het april nummer van Elektor?
groet Frank
Klinkt zeker interessant.
Ik heb in het verleden bij een AG9128 pick up/versterker de kleine ceramische condensatoren vervangen door Polystyreen C's en de teerdotten door mosterds, dat gaf een enorme verbetering in het geluid, het werd enorm veel gedetailleerder. Maar jammer genoeg had ik alles tegelijk gedaan dus niet eerst een proef waar bv de ceramische C's bleven zitten.
Maar mosterds zijn toch ook polyester C's?
En al die MKT dingen dan van Jukebox Revival?
Iedereen is er wild van!
Ik ben toch benieuwd hoe ze aan die conclusie zijn gekomen.
Is dat het april nummer van Elektor?
groet Frank
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
14 apr 2012 05:21 #16456
door hkruis
Actieve MG\LG antenne en MC\MM versterker werd gestart door hkruis
In de elktor loopt op het ogenblijk een zelfbouw project voor een SDR radio. In de uitgave van deze maand de AM- en FM moduletie module en een actieve antenne voor MG en LG ontvangst. ook voor onze buizenradio misschien een leuke toepassing.
Verder ook vermeld een artikel\project voor de zelfbouw van een MC\MM voorversterker. Onder het motto, Vinyl tijdperk nog lang niet voorbij. In dit artikel wordt ook vermeld dat polyester condensatoren niet gebruikt worden,vanwege de-niet liniare vervorming en gebruikt men polystyreen condensatoren.
Ik ga beide printjes eens aanschaffen om te bekijken wat we in de buizen radio's ermee kunnen.
Helaas geen foto's i.v.m. copyright e.d.
Henk
www.elektor.nl
Verder ook vermeld een artikel\project voor de zelfbouw van een MC\MM voorversterker. Onder het motto, Vinyl tijdperk nog lang niet voorbij. In dit artikel wordt ook vermeld dat polyester condensatoren niet gebruikt worden,vanwege de-niet liniare vervorming en gebruikt men polystyreen condensatoren.
Ik ga beide printjes eens aanschaffen om te bekijken wat we in de buizen radio's ermee kunnen.
Helaas geen foto's i.v.m. copyright e.d.
Henk
www.elektor.nl