Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

start met het kableren

Meer
24 jan 2012 14:18 #13953 door freddy vercruyce
Beantwoord door freddy vercruyce in topic Re: start met het kableren
Hallo Nico Heb inderdaad reeds menig radio's uit deze tijd gezien met vierkant draad in lood of zilver (was voor de audiofielen want veel betere klank:lachuh: ;) Maar wat ik denk is dat dit meer in de zelfbouwtoestellen was en niet in de fabrieks toestellen.Nog geen Vitus of Ducretet gezien met voerkant draad.Behalve een paar galene toestelletjes waarvan ik er zag de ene met ronde koper draad en hetzelfde model met vierkant draad.Nu mijn toestel is uiteraard een zelfbouw maar ik heb niet genoeg vierkant draad om het geheel te bekabelen.Persoonlijk vind ik de ronde koperen draad mooier en daar is makkelijker aan te geraken.Gewoon vob 1.5 strippen en je kan aan de slag.Om nu zelf vierkant draad te gaan maken wat op zich niet echt zo'n probleem moet zijn vind ik persoonlijk dat er reeds werk genoeg aan is zo op de manier waarop ik nu bezig ben
Maar opmerkingen zijn altijd welkom natuurlijk.Vier ogen zien meer als twee.En iedere suggestie neem ik in mijn achterhoofd mee.Vriendelijke groetn en dank voor je reaktie Freddy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
24 jan 2012 05:57 #13948 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: start met het kableren
freddy, mooi stuk werk. altijd weer leuk om te zien. :thumbsup:

Meer
23 jan 2012 21:52 #13942 door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Re: start met het kableren
Niet om aanmerkingen te maken Freddy...
Want ik vind het bloedstollend knap wat je aan 't doen bent. Maar in dergelijke toestellen trof je vaak geen ronde draad aan, maar met een vierkante doorsnee. Het verhaal wil dat draad rond "trekken" nog niet echt eenvoudig was en dat daarom vaak "draad" werd gemaakt door heel smalle reepjes van een plaat te knippen. Wat daarvan waar is laat ik in 't midden.
Nogmaals mijn bewondering
Nico

Meer
23 jan 2012 21:06 - 23 jan 2012 21:08 #13941 door freddy vercruyce
Ben vandaag gestart met de bedrading aan te brengen van de radio.Ttz het is wel uiteindelijk de bedoeling dat het ooit een radio word.Het gaat niet echt vooruit maar ik wil dat het er gelikt uit ziet.Ook al zie je het niet meer eens de radio af is wat ik eigenlijk wel jammer vind Groet Freddy
Laatst bewerkt 23 jan 2012 21:08 door freddy vercruyce.

Gemaakt door Kunena