De volgende in de rij: een Philips TAPC 22RH953
26 jul 2022 22:59 #95238
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic De volgende in de rij: een Philips TAPC 22RH953
Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129, Cees PA1DBA
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
26 jul 2022 20:45 #95237
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic De volgende in de rij: een Philips TAPC 22RH953
Soms zie je een rij instelpotmeters op een versterker om dit gelijk te trekken , hier een uitzondering, van Revox.
Cees- pa1dba
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129
26 jul 2022 16:10 #95236
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic De volgende in de rij: een Philips TAPC 22RH953
Tjerk schreef,
Ik ben één van de weinigen die nauwkeurig de verschillende bronnen gelijktrekt.
Ik ben er ook zo een.
Tussen de bronnen CD en Hifi berry op mijn GV240 buizenversterker in de woonkamer heb ik een regelbare verzwakker (extern) gecreëerd om ze gelijk te trekken met de PU ingang.
Ik ben één van de weinigen die nauwkeurig de verschillende bronnen gelijktrekt.
Ik ben er ook zo een.
Tussen de bronnen CD en Hifi berry op mijn GV240 buizenversterker in de woonkamer heb ik een regelbare verzwakker (extern) gecreëerd om ze gelijk te trekken met de PU ingang.
Mvg.
Bert
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
26 jul 2022 09:54 #95235
door Francois129
Beantwoord door Francois129 in topic De volgende in de rij: een Philips TAPC 22RH953
Tjerk,
Bedankt voor uw antwoord.
Ik zou gedacht hebben dat de fabrikant bvb bij de pu ingang er een versterkertrapje zou bijzetten om zo het niveauverschil te verkleinen.
Het is niet storend maar viel me op bij deze TAPC en ook bij mijn receiver in de leefruimte.
François
Bedankt voor uw antwoord.
Ik zou gedacht hebben dat de fabrikant bvb bij de pu ingang er een versterkertrapje zou bijzetten om zo het niveauverschil te verkleinen.
Het is niet storend maar viel me op bij deze TAPC en ook bij mijn receiver in de leefruimte.
François
De volgende gebruiker (s) zei dank u: PE9ZZ
26 jul 2022 09:11 #95233
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic De volgende in de rij: een Philips TAPC 22RH953
Het laatste. Vergeet niet dat je te maken hebt met enorm verschillende apparaten. Je hebt eigenlijk altijd niveauverschillen tussen verschillende bronnen, zelfs binnen hetzelfde toestel. Als een bron te hard is (jouw FM in dit geval) kan je een instelpot of een verzwakker tussen die bron en de keuzeschakelaar maken. Meeste mensen laten het gewoon zo. Ik ben één van de weinigen die nauwkeurig de verschillende bronnen gelijktrekt. Dat is noodzakelijk als ik verschillen ertussen moet beoordelen. Anders maakt het weinig uit en is een zwengel aan de volumeknop voldoende om het luisterniveau weer goed te krijgen.Ondervinden jullie dit ook of is er bij mij iets mis.
Tjerk, 9ZZ
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
25 jul 2022 18:19 #95225
door Francois129
Beantwoord door Francois129 in topic De volgende in de rij: een Philips TAPC 22RH953
Bert,
Ik vind de FM ook niet verkeerd klinken. De toonregeling staat op de toestellen om te gebruiken. Ons gehoor is ook niet meer zoals het was toen we nog jonger waren.
Bijsturen kan en mag.
François
Ik vind de FM ook niet verkeerd klinken. De toonregeling staat op de toestellen om te gebruiken. Ons gehoor is ook niet meer zoals het was toen we nog jonger waren.
Bijsturen kan en mag.
François
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn