Probleem met MFB 22AH585
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
Minder
Meer
19 mei 2021 16:24 #90641
door Francois129
Beantwoord door Francois129 in topic Probleem met MFB 22AH585
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19 mei 2021 15:20 - 19 mei 2021 15:21 #90639
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Probleem met MFB 22AH585
François,
Als het om de schanier delen gaat die op de versterker deur zitten en ze hetzelfde zijn als van de 22RH532 kan ik je daar waarschijnlijk wel aan helpen meen dat ik er nog twee op een sloop versterker heb zitten.
Als het om de schanier delen gaat die op de versterker deur zitten en ze hetzelfde zijn als van de 22RH532 kan ik je daar waarschijnlijk wel aan helpen meen dat ik er nog twee op een sloop versterker heb zitten.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 19 mei 2021 15:21 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
19 mei 2021 10:22 #90638
door Francois129
Beantwoord door Francois129 in topic Probleem met MFB 22AH585
Cees,
bij de andere die ik nagekeken heb was deze ook telkens te vervangen. Ik kijk deze eens na.
MVG
François
bij de andere die ik nagekeken heb was deze ook telkens te vervangen. Ik kijk deze eens na.
MVG
François
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
19 mei 2021 09:56 #90637
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Probleem met MFB 22AH585
Lastige fout François,
Zou C2236 even controleren op capaciteit. (33uF)
Als er zo'n kleine blauwe inzit is hij bij voorbaat verdacht.
Zou C2236 even controleren op capaciteit. (33uF)
Als er zo'n kleine blauwe inzit is hij bij voorbaat verdacht.
Cees- pa1dba
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
19 mei 2021 09:40 - 19 mei 2021 09:43 #90636
door Francois129
Probleem met MFB 22AH585 werd gestart door Francois129
Beste mensen.
Ik heb voor een kennis al enkele van deze boxen met succes nagekeken en hersteld.
Nu heeft hij er eentje, een 22AH585, binnengebracht die ten ongepaste tijde aanspringt ook al staat er geen kabel of signaal aan de ingang.
Ik heb het de eerste keer dat hij hier was de box een ganse dag onder spanning, zonder signaal gezet en de fout ook gehad.
Omdat ik in de keuken bezig was moest ik hem verplaatsen naar mijn werkhuis en heb het niet meer kunnen reconstrueren. Het geluid is een soort ongebreideld gekraak, geruis, weer moeilijk te omschrijven
De eigenaar is de box terug komen ophalen en na een week had hij het terug.
Ondertussen heeft hij contact gehad met het MFB forum en de vraag naar de oorzaak gesteld op FB.
Advies: 1: er zitten zwartpoot transistoren in. Die moet je vervangen. Effectief er zaten er 2 in en heb deze vervangen.
2: die zal je volledig moeten recappen en ook alle transistoren vervangen
Nu recappen of in dit geval herbouwen, daar doe ik niet aan mee.
Opgelost? Neen hoor, Vorige week stond de box terug bij mij.
Ik vind dit dan vrij normaal want dit is voor mij niet herstellen. Om iets te herstellen moet je de oorzaak vinden en zolang ik de fout niet kan reconstrueren kan ik die ook niet vinden.
Mijn idee is nu om het toestel open te leggen.
Nogmaals de print controleren op slechte contacten of breuken.
De print met een haardroger bewerken en hopen dat de fout zich manifesteert. Hierna plaatselijk met cold spray de componenten afkoelen om zo het kapotte component te vinden.
Wat is jullie idee of hebben jullie nog andere voorstellen?
Een tweede, niet elektronisch probleem zijn de scharnieren voor een 22AH544. Is er iemand die deze (2 stuks) uit een afbraak heeft? Ze zijn te koop bij het MFB forum maar verzending inbegrepen vind de eigenaar de prijs wat veel. Een goede tekening met afmetingen zou eventueel ook handig zijn.
MVG
François
Ik heb voor een kennis al enkele van deze boxen met succes nagekeken en hersteld.
Nu heeft hij er eentje, een 22AH585, binnengebracht die ten ongepaste tijde aanspringt ook al staat er geen kabel of signaal aan de ingang.
Ik heb het de eerste keer dat hij hier was de box een ganse dag onder spanning, zonder signaal gezet en de fout ook gehad.
Omdat ik in de keuken bezig was moest ik hem verplaatsen naar mijn werkhuis en heb het niet meer kunnen reconstrueren. Het geluid is een soort ongebreideld gekraak, geruis, weer moeilijk te omschrijven
De eigenaar is de box terug komen ophalen en na een week had hij het terug.
Ondertussen heeft hij contact gehad met het MFB forum en de vraag naar de oorzaak gesteld op FB.
Advies: 1: er zitten zwartpoot transistoren in. Die moet je vervangen. Effectief er zaten er 2 in en heb deze vervangen.
2: die zal je volledig moeten recappen en ook alle transistoren vervangen
Nu recappen of in dit geval herbouwen, daar doe ik niet aan mee.
Opgelost? Neen hoor, Vorige week stond de box terug bij mij.
Ik vind dit dan vrij normaal want dit is voor mij niet herstellen. Om iets te herstellen moet je de oorzaak vinden en zolang ik de fout niet kan reconstrueren kan ik die ook niet vinden.
Mijn idee is nu om het toestel open te leggen.
Nogmaals de print controleren op slechte contacten of breuken.
De print met een haardroger bewerken en hopen dat de fout zich manifesteert. Hierna plaatselijk met cold spray de componenten afkoelen om zo het kapotte component te vinden.
Wat is jullie idee of hebben jullie nog andere voorstellen?
Een tweede, niet elektronisch probleem zijn de scharnieren voor een 22AH544. Is er iemand die deze (2 stuks) uit een afbraak heeft? Ze zijn te koop bij het MFB forum maar verzending inbegrepen vind de eigenaar de prijs wat veel. Een goede tekening met afmetingen zou eventueel ook handig zijn.
MVG
François
Laatst bewerkt 19 mei 2021 09:43 door Francois129.