Hallo,
Neen, ik ben niet overgeschakeld naar halfgeleidertechnieken maar had nog een aantal toestellen van mezelf die al jaren te wachten staan om te herstellen.
Eerst heb ik het Technics cassettedeck herstelt, daarna de Onkyo en als laatste komt nu de Denon AVR 1802 5.1 receiver op de werktafel.
Deze ging enkele jaren geleden op een morgen nadat ik hem juist aan had gezet spontaan in protection mode.
Even gegoogled en dit zou een probleem in de voeding kunnen zijn. Na een 50-tal schroeven had ik het mainboard eindelijk gedemonteerd.
Begonnen bij de 10000 μf condensatoren die direct na de gelijkrichter komen had ik al direct prijs. ZIJ stonden bol aan de bovenkant en 1 van de 2 was unknow. Met een ander metertje gaf hij 230 ohm. Dus ik kan wel veronderstellen waarom hij in protection mode gaat.
Omdat ik geen goesting heb om telkens een 50-tal schroeven los te maken ga ik alle verdachte elco’s in de voeding maar vervangen door een condensatoren van een beter merk
Nu heb ik nog een vraagje. De zware elco’s zijn vastgekleefd met een soort siliconen. Is dit noodzakelijk en moet ik dit bij vervanging ook doen?
Vriendelijke groeten
François