- Berichten: 7698
Gramofoon's
Over akoestische grammofoons gesproken.
20 jun 2019 20:16 #78049
door Bert Kn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19 jun 2019 16:59 #78034
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Over akoestische grammofoons gesproken.
Ja ouden PH scheer apperaten heb je nog niet een kops en twee kops
citrus persen koffie molens messen slijpers kerst boom verlichting
Philips speldjes zo is er nog wel meer te verzamelem .PH
succes verders .
citrus persen koffie molens messen slijpers kerst boom verlichting
Philips speldjes zo is er nog wel meer te verzamelem .PH
succes verders .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19 jun 2019 15:43 #78031
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Over akoestische grammofoons gesproken.
Huub,
Wat Philips vintage apparatuur betreft heb ik wel zo’n beetje alles wat ik wilde hebben hoewel een AG9000 versterker nog op mijn lijstje staat.
De pijlen staan nu meer gericht op een oude passie van me.
Er wordt inderdaad meer naar gekeken dan naar geluisterd. :lol:
Wat Philips vintage apparatuur betreft heb ik wel zo’n beetje alles wat ik wilde hebben hoewel een AG9000 versterker nog op mijn lijstje staat.
De pijlen staan nu meer gericht op een oude passie van me.
Er wordt inderdaad meer naar gekeken dan naar geluisterd. :lol:
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19 jun 2019 09:42 - 19 jun 2019 09:44 #78022
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Over akoestische grammofoons gesproken.
nou ja Bert
ik denk dat het NU meer voor jou speelgoedje is ??
echt mooi vind jij het ook niet... het is meer om naar te kijken
en ook jammer voor jou ER staat geen Philips op .
maar goed ga zo door het vult de tijd .
huub
ik denk dat het NU meer voor jou speelgoedje is ??
echt mooi vind jij het ook niet... het is meer om naar te kijken
en ook jammer voor jou ER staat geen Philips op .
maar goed ga zo door het vult de tijd .
huub
Laatst bewerkt 19 jun 2019 09:44 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19 jun 2019 01:29 - 19 jun 2019 02:45 #78017
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Over akoestische grammofoons gesproken. werd gestart door Bert Kn
Van akoestische grammofoons wordt gezegd dat ze niet meer zo in trek zijn en amper nog wat opbrengen.
En op zich ben ik het daar gedeeltelijk mee eens.
Een Hoorngrammofoon van HMV of the gramophone and typewriter company en zo zijn er meer bekende merken brachten in de begin jaren tachtig nog een fiks bedrag op.
In die tijd brachten de betere tafel, koffer en meubel grammofoons (zo niet de betere) waar ik de HMV 163 met zijn Re-entrant Hoorn en 5 weergever onder schaar veel minder op.
Voor een nette goede en mooie HMV163 betaalde je toen omgerekend zo’n 500 a 550 euro en voor een mooie nette hoorngrammofoon van HMV of the gramophone and typewriter company omgerekend zo’n 925 a 975 euro of nog meer.
Tegenwoordig is dat anders.
Een hoorngrammofoon van HMV of the gramophone and typewriter company is in prijs flink gekelderd, gaan nu zelfs onder de prijs van de toen nog onder gewaardeerde HMV 163’s die momenteel meer opbrengen.
Op zich vind ik dat niet zo verwonderlijk ze klinken velen ja velen malen beter zijn een stuk vriendelijker voor je platen door de soepelere bewegelijkheid van het speciale diafragma (aluminium membraam) en de verbeterde fouthoek van de arm om het over de prestatie van de wiskundig en natuurkundige berekeningen van de hoorn niet te hebben.
Het zeer goede behaalde resultaat destijds hing echt niet van talloze experimenten af .
Toen wisten ze ook al waar ze mee bezig waren.
Die Engelsen wisten wel hoe het nog beter en degelijker kon als de Victors uit de USA net als de Rolls-Royce auto's :woohoo:
En eerlijk gezegd,
Met Huub ben ik het wel eens hoorgrammofoons en andere vroege tafel en meubel grammofoons vind ik ook schreeuw lelijkerds als je er een niet akoestisch opgenomen plaat op afspeelt, daar zijn ze ook niet voor bedoeld.
En op zich ben ik het daar gedeeltelijk mee eens.
Een Hoorngrammofoon van HMV of the gramophone and typewriter company en zo zijn er meer bekende merken brachten in de begin jaren tachtig nog een fiks bedrag op.
In die tijd brachten de betere tafel, koffer en meubel grammofoons (zo niet de betere) waar ik de HMV 163 met zijn Re-entrant Hoorn en 5 weergever onder schaar veel minder op.
Voor een nette goede en mooie HMV163 betaalde je toen omgerekend zo’n 500 a 550 euro en voor een mooie nette hoorngrammofoon van HMV of the gramophone and typewriter company omgerekend zo’n 925 a 975 euro of nog meer.
Tegenwoordig is dat anders.
Een hoorngrammofoon van HMV of the gramophone and typewriter company is in prijs flink gekelderd, gaan nu zelfs onder de prijs van de toen nog onder gewaardeerde HMV 163’s die momenteel meer opbrengen.
Op zich vind ik dat niet zo verwonderlijk ze klinken velen ja velen malen beter zijn een stuk vriendelijker voor je platen door de soepelere bewegelijkheid van het speciale diafragma (aluminium membraam) en de verbeterde fouthoek van de arm om het over de prestatie van de wiskundig en natuurkundige berekeningen van de hoorn niet te hebben.
Het zeer goede behaalde resultaat destijds hing echt niet van talloze experimenten af .
Toen wisten ze ook al waar ze mee bezig waren.
Die Engelsen wisten wel hoe het nog beter en degelijker kon als de Victors uit de USA net als de Rolls-Royce auto's :woohoo:
En eerlijk gezegd,
Met Huub ben ik het wel eens hoorgrammofoons en andere vroege tafel en meubel grammofoons vind ik ook schreeuw lelijkerds als je er een niet akoestisch opgenomen plaat op afspeelt, daar zijn ze ook niet voor bedoeld.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 19 jun 2019 02:45 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.