Skip to main content
Gramofoon's

misschien spoellen radio in de grammofoon colectie

Meer
22 jan 2016 21:43 #58770 door mrphonograph
cees als het allemaal van vóór 1929 is en goedkoop dan maakt een paar radio's echt niet uit
trouwens ik heb vandaag nog niets terug gehoord van de eigenaar dus misschien is het wéér een holle lus!
laten we hopen op het beste

tino

tino

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
22 jan 2016 00:54 #58741 door Cees
@ Tino,
Tja, verzamelen. En dan; Waar moet ik het laten?
Zal een probleem zijn van vele verzamelaars.
Huis is al gauw vol en vóór je het weet, leef je in een pakhuis.
Ach, als je maar plezier hebt en wat om handen hebt.
Stil achter de geraniums zitten is al helemaal niets.
Succes met je nieuwe aanwinst, Cees.
P.S: Pas op voor het radio virus.

Meer
22 jan 2016 00:04 - 22 jan 2016 00:05 #58740 door mrphonograph
al jaren wil ik een jaren 20 spoellen radio als extra voorbeeld bij de grammofoon collectie maar meestal waren de prijzen nogal hoog nu heb ik echter de kans voor een redelijke prijs er een te kopen (zo rond 100,- euro) in een nette complete en niet verknutseldec staat
volgend weekend ga ik op pad het is een redelijk basic model met 3 spoelen en 2 grote knoppen en een kleine
ik ben wel meer een dergelijk geval tegen gekomen voor een dergelijke prijs of lager maar als je dan in de kast een kijkje nam... nieuwe draden en anachonistische onderdelen kortom een vernutseld zooitje de echte goede restaurateurs weten de reparaties en verbeteringen uit het zicht te verbergen door oude kapotte onderdelen te omzijlen of door het nieuwe werkende deel in het kapote oude te doen
tja jongens.. ik weet het.. ik ben een mieren-neuker! (mag dat hier!?) maar daarom heb ik nou juist zo'n mooie collectie door miniscuul oog te hebben voor het kleinste detail weet ik mijn grammofoons perfect in originele oude luister terug te krijgen en in deze eigenschap ga ik geen verandering brengen voor een radio hij mag kapot zijn door ouderdom maar alles moet origineel oud zijn
en dat is nu eindelijk het geval
als hij bij mij thuis is maak ik natuurlijk wat foto's voor jullie

trouwens zou hij er nog bij kunnen!?

tino

tino
Bijlagen:
Laatst bewerkt 22 jan 2016 00:05 door mrphonograph.

Gemaakt door Kunena