Gramofoon's
testopname fonograaf met glas stift. the Beatles.
Minder
Meer
25 jul 2014 01:47 - 25 jul 2014 02:09 #45251
door mrphonograph
tino
Beantwoord door mrphonograph in topic testopname fonograaf met glas stift. the Beatles.
hmmm.. ja veel beter dan de vorige opnames
maar... het wordt toch echt tijd voor een shaver ik hoor zo nu en dan vade-outs die veroorzaakt worden door ongelijk shaven de cyl heefd infeite hogere en diepere punten waardoor de snijbijtel hier en daar niet diep genoeg zijn groef maakt
niet jou schuld want de menselijke hand is nou eenmaal niet gemaakt om een wasrol perfect te shaven
als het goed is heefd jelle attema nog een shaver tekoop
ik zal wat info doen voor je
(foto ebay)
ook heeft de weergever een opknapbeurd nodig nieuwe O ringen e.d zodat deze weer fris en fruitig zijn geluid geeft
de victrola guy heeft een rebuild service misschien een wat dure aanpak maar de man is een meester in z'n vak en de weergever klinkt dan 10x beter dan dat zelfs edison voor ogen had
edison O ringen
en om met mijn gezanik nog wat door te gaan(sorry)
de gem is niet de beste phono om opnames te maken het geratel van z'n regulateur resulteerd in een trillerige opname(alweer niet jou schuld maar de aart van 't beestje)
de beste opnames berijk je met een edison standard
ik zou kiezen voor een edison standard type b deze zijn het meest algemeen en het goedkoopst
in elk geval iets om over na te denken
helaas kost een professioneel eind resultaat geld maar goed je hoefd natuurlijk niet gelijk alles morgen al te hebben met baby stapjes kom je er ook wel
groetjes
tino
maar... het wordt toch echt tijd voor een shaver ik hoor zo nu en dan vade-outs die veroorzaakt worden door ongelijk shaven de cyl heefd infeite hogere en diepere punten waardoor de snijbijtel hier en daar niet diep genoeg zijn groef maakt
niet jou schuld want de menselijke hand is nou eenmaal niet gemaakt om een wasrol perfect te shaven
als het goed is heefd jelle attema nog een shaver tekoop
ik zal wat info doen voor je
(foto ebay)
ook heeft de weergever een opknapbeurd nodig nieuwe O ringen e.d zodat deze weer fris en fruitig zijn geluid geeft
de victrola guy heeft een rebuild service misschien een wat dure aanpak maar de man is een meester in z'n vak en de weergever klinkt dan 10x beter dan dat zelfs edison voor ogen had
edison O ringen
en om met mijn gezanik nog wat door te gaan(sorry)
de gem is niet de beste phono om opnames te maken het geratel van z'n regulateur resulteerd in een trillerige opname(alweer niet jou schuld maar de aart van 't beestje)
de beste opnames berijk je met een edison standard
ik zou kiezen voor een edison standard type b deze zijn het meest algemeen en het goedkoopst
in elk geval iets om over na te denken
helaas kost een professioneel eind resultaat geld maar goed je hoefd natuurlijk niet gelijk alles morgen al te hebben met baby stapjes kom je er ook wel
groetjes
tino
tino
Laatst bewerkt 25 jul 2014 02:09 door mrphonograph.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: klaas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 jul 2014 20:21 #45118
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic testopname fonograaf met glas stift. the Beatles.
:thumbsup: :thumbsup:
Mvg.
Bert
21 jul 2014 20:19 - 21 jul 2014 20:52 #45117
door klaas
Beantwoord door klaas in topic testopname fonograaf met glas stift. the Beatles.
Shirley Bassey dan? Ha.Ha... Ik hou nou op.. 007 Goldfinger Shirley bassey:
wv1
wv1
Laatst bewerkt 21 jul 2014 20:52 door klaas.
21 jul 2014 00:22 - 21 jul 2014 00:29 #45076
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic testopname fonograaf met glas stift. the Beatles.
Klaas.
Ik was destijds geen fan van The Beatles, maar meer van de tegenhangers, The Rolling Stones.
De opname is goed gelukt en duidelijk herkenbaar dat The Beatles hier hun kunnen laten horen :thumbsup:
Maar goed dat Edison dit niet meer hoort hij zou zich in zijn graf omdraaien bigfun
Ik was destijds geen fan van The Beatles, maar meer van de tegenhangers, The Rolling Stones.
De opname is goed gelukt en duidelijk herkenbaar dat The Beatles hier hun kunnen laten horen :thumbsup:
Maar goed dat Edison dit niet meer hoort hij zou zich in zijn graf omdraaien bigfun
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 21 jul 2014 00:29 door Bert Kn.
- Marc
- [Marc]
-
Minder
Meer
20 jul 2014 10:59 #45060
door Marc
Beantwoord door Marc in topic testopname fonograaf met glas stift. the Beatles.
Woow wat een wereld geluid ,
Echt een super oplossing/uitvinding GA ZO DOOR
Echt een super oplossing/uitvinding GA ZO DOOR
20 jul 2014 08:40 #45053
door Niels
Niels
Beantwoord door Niels in topic testopname fonograaf met glas stift. the Beatles.
Smelt de was dan niet bij die 32 graden.......... 
Niels
Niels
Niels