Skip to main content
Gramofoon's

Willem sprenger grammafoon

Meer
18 jan 2014 23:43 #39981 door mrphonograph
Beantwoord door mrphonograph in topic Datering slinger grammafoons

mrphonograph schreef : columbia heeft acousische phonos ongelovelijk lang aan otwikelings landen verkocht zover ik weet waren slinger phono's en 78 toeren in zuid afrika tot de jaren 70 verkrijgbaar voor zeer lage prijzen en bij een fout kon men deze gratis aan de winkelier terug geven voor reparatie
pas in de jaren 70 kon men in zuid africa plasic dump pick-upjes metb baterijen voor dump prijsjes kopen
in india het zelfde vanwege een lage electronische infra structuur werden acoustische phonos met 78rpm verkocht lang nadat in het westen de wereld was over gegaan tot electro weergave
in india heeft de slinger phono het uitgehouden tot de jaren tachtig ]
een opname van lata mangeshkar (ondanks uit een film uit de jaren 40)werd nummner 1 in 1987
dit waren de laatste 78 toeren uitgaven ter wereld en tevens de laatste productie van slinger phono's voor niet nostalgische doeleiden
wat er tegenwordig uit india komt is puur kitsh en heeft een korte levensduur

warom staat dit niet bij ''datering slinger grammofoons???

tino

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 jan 2014 23:40 #39979 door mrphonograph

wat hand-vat betreft is dit wat je zoekt

tino
Bijlagen:

Meer
18 jan 2014 23:38 #39978 door mrphonograph
columbia heeft acousische phonos ongelovelijk lang aan otwikelings landen verkocht zover ik weet waren slinger phono's en 78 toeren in zuid afrika tot de jaren 70 verkrijgbaar voor zeer lage prijzen en bij een fout kon men deze gratis aan de winkelier terug geven voor reparatie
pas in de jaren 70 kon men in zuid africa plasic dump pick-upjes metb baterijen voor dump prijsjes kopen
in india het zelfde vanwege een lage electronische infra structuur werden acoustische phonos met 78rpm verkocht lang nadat in het westen de wereld was over gegaan tot electro weergave
in india heeft de slinger phono het uitgehouden tot de jaren tachtig ]
een opname van lata mangeshkar (ondanks uit een film uit de jaren 40)werd nummner 1 in 1987
dit waren de laatste 78 toeren uitgaven ter wereld en tevens de laatste productie van slinger phono's voor niet nostalgische doeleiden
wat er tegenwordig uit india komt is puur kitsh en heeft een korte levensduur

tino

Meer
17 jan 2014 09:30 - 17 jan 2014 10:13 #39923 door rvh
Beantwoord door rvh in topic Willem sprenger grammafoon
Hallo tino

Het handvat wat ik zoek is ook voor deze grammafoon .Heb zelf alleen een foto van de zijkant .Tweede foto is van mijn columbia zit nog wel het handvat op .motor is inderdaad van garrard .Nog bedankt gr ruud

Bijlagen:
Laatst bewerkt 17 jan 2014 10:13 door admin.

Meer
16 jan 2014 16:43 - 16 jan 2014 16:56 #39910 door mrphonograph
Beantwoord door mrphonograph in topic Willem sprenger grammafoon
de grammofoons van sprenger werden gemaakt door 2 merken 1 garrard 2 paillard er schijnen tevens tafel
modellen geweest te zijn maar ik heb deze nog nooit gezien
de koffers van sprenger waren in allerlij kleuren verkrijgbaar

garrard

paillard

paillard's eigen koffers

het verschil met de sprengers is dat de plaatklep in het deksel andersom zit

ik neem aan dar er in jou grammo een garrard motor zit heb ik dat juist??

groetjes tino

tino
Laatst bewerkt 16 jan 2014 16:56 door mrphonograph.

Meer
16 jan 2014 10:54 #39885 door rvh
Willem sprenger grammafoon werd gestart door rvh
Heb sinds kort deze grammafoon speelt na een smeer beurt weer goed .Zal er wel meer gegevens van willen hebben .Komt volgens mij uit de jaren 20?Kop past er niet zo op .Op de arm zit iets van een gleuf wat net zo werkt als een bajonet lampje .Kop valt er echter ruim overheen net als of er ooit een ring of zoeits in hoort.Zit nu wel goed vast met een boutje maar hoort eigenlijk niet zo .Op de kop staat ook nog up to date en de naam van de zaak waar hij ooit verkocht werd .Had begrepen dat de zaak tot 1973 in de passage zat .Wel leuk als je zelf uit den haag komt zoals ik .Wie weet er meer van ?Alvast bedankt gr ruud
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena