Willem sprenger grammafoon
mrphonograph schreef : columbia heeft acousische phonos ongelovelijk lang aan otwikelings landen verkocht zover ik weet waren slinger phono's en 78 toeren in zuid afrika tot de jaren 70 verkrijgbaar voor zeer lage prijzen en bij een fout kon men deze gratis aan de winkelier terug geven voor reparatie
pas in de jaren 70 kon men in zuid africa plasic dump pick-upjes metb baterijen voor dump prijsjes kopen
in india het zelfde vanwege een lage electronische infra structuur werden acoustische phonos met 78rpm verkocht lang nadat in het westen de wereld was over gegaan tot electro weergave
in india heeft de slinger phono het uitgehouden tot de jaren tachtig ]
een opname van lata mangeshkar (ondanks uit een film uit de jaren 40)werd nummner 1 in 1987
dit waren de laatste 78 toeren uitgaven ter wereld en tevens de laatste productie van slinger phono's voor niet nostalgische doeleiden
wat er tegenwordig uit india komt is puur kitsh en heeft een korte levensduur
warom staat dit niet bij ''datering slinger grammofoons???
tino
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
tino
pas in de jaren 70 kon men in zuid africa plasic dump pick-upjes metb baterijen voor dump prijsjes kopen
in india het zelfde vanwege een lage electronische infra structuur werden acoustische phonos met 78rpm verkocht lang nadat in het westen de wereld was over gegaan tot electro weergave
in india heeft de slinger phono het uitgehouden tot de jaren tachtig ]
een opname van lata mangeshkar (ondanks uit een film uit de jaren 40)werd nummner 1 in 1987
dit waren de laatste 78 toeren uitgaven ter wereld en tevens de laatste productie van slinger phono's voor niet nostalgische doeleiden
wat er tegenwordig uit india komt is puur kitsh en heeft een korte levensduur
tino
modellen geweest te zijn maar ik heb deze nog nooit gezien
de koffers van sprenger waren in allerlij kleuren verkrijgbaar
garrard
paillard
paillard's eigen koffers
het verschil met de sprengers is dat de plaatklep in het deksel andersom zit
ik neem aan dar er in jou grammo een garrard motor zit heb ik dat juist??
groetjes tino
tino