Skip to main content
Gramofoon's

Merkloze hoorngrammofoon

Meer
08 apr 2013 21:18 - 08 apr 2013 21:21 #30710 door mrphonograph
Beantwoord door mrphonograph in topic Merkloze hoorngrammofoon
wel hans het het is een echte maar in zeer slechte staat let vooral op de houtworm gaatjes bij de achterbeugel de vraag is in hoevere er houtworm schade is en hier kom je alleen achter door de gram in eigen persoon te gaan bekijken ook zou ik de verkoper hier over mailen en tevens vragen voor meer foto's 1 foto waarbij de draaischijf verwijderd is zodat je kan zien of er de originele motor nog in zit als er meer gaten naast de motor schroeven zitten dan is de motor vervangen

de grammofoon in kwestie is een dulcephone deze hadden een achterbeugel in de vorm van een halve maan
de hoorn is een witch hat hoorn zoals je die op vroege grammofoons tegenkomt

dit is een wat vroegere dulcephone omdat de achterbeugel nog kort en laag is de latere modelen hadden een langere hoge achterbeugel deze hadden tevens de merknaam op de achterbeugel

dus de vroege hoorn hoort duidelijk bij deze vroege archterbeugel

de weergever is net als de gram switsers maar dulcephone had ook zijn eigen weergevers echter zij is wel van het zelfde type switserse weergever die je op de dulcephone kan tegenkomen en waarschijnlijk is dit huwlijk tot stand gekomen bij de verkoop van deze gram in CA, 1912

deducephone company zou in 1914 samen met de decca company een grammofoon op de markt brengen speciaal voor de soldaten aan het front en zou hiermee tevens het fenomeen koffergrammofoon introduceren

deze grammofoon is na de eerste wereld oorlog nog jaren als de decca reflex en de decca junior op de markt geweest

ik zou deze vroege dulcephone in deze staat inschatten op een waarde van 50 tot 75 euro dit vooral vanwege de houtworm

groeten
tino

tino
Laatst bewerkt 08 apr 2013 21:21 door mrphonograph.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Johannes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
08 apr 2013 19:34 #30697 door Johannes
Beste Tino,

Wat denk je van deze "fraaie grammofoon met koperen hoorn" ? Is dit een echte of
is er een messing hoorn van een phonograaf op geknutseld? Ik ben erg benieuwd...

link.marktplaats.nl/663897220

Groeten, Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena