Gramofoon's
Crapophone
04 apr 2013 22:56 #30492
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Crapophone
Verhaal is voor mij ook minstens zo belangrijk als de waarde zelfs al ligt het ding eigenlijk buiten m'n verzamelgebied... Ik was ondertussen zelf ook al wat aan het zoeken gegaan. Ik zie wat kleine verschillen in de plaatjes maar vooral ook veel overeenkomsten!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 apr 2013 22:34 - 04 apr 2013 22:42 #30491
door mrphonograph
tino
Beantwoord door mrphonograph in topic Crapophone
ik heb net je grammofoon geidentifiseerd ik weet het merk het merk is discophone
het vinden van het merk voegt niets toe aan de waarde maar wel aan het verhaal achter deze gram
zoals je kunt zien is het i.d plaatje op foto 1 identiek
tino
het vinden van het merk voegt niets toe aan de waarde maar wel aan het verhaal achter deze gram
zoals je kunt zien is het i.d plaatje op foto 1 identiek
tino
tino
Laatst bewerkt 04 apr 2013 22:42 door mrphonograph.
04 apr 2013 22:18 - 04 apr 2013 22:19 #30490
door maarten
Dank voor je snelle antwoord! Zie ook de twee foto's die ik ondertussen toevoegde.
Als het inderdaad celluloid is, moet ik dat kunnen vaststellen. Ik zal het apparaat in elk geval met wat meer respect behandelen
Als het inderdaad celluloid is, moet ik dat kunnen vaststellen. Ik zal het apparaat in elk geval met wat meer respect behandelen
Laatst bewerkt 04 apr 2013 22:19 door maarten.
04 apr 2013 22:14 #30489
door mrphonograph
nee nee afblijven!!! dat celulloid plaatje hoort er bij ziet er prima uit en is even oud dit zie je vaak op pre 1914 gramo's
tino
Beantwoord door mrphonograph in topic Crapophone
klaas schreef : Dan denk ik dat het plastic typeplaatje er wel even af moet. Dat zal toch niet origineel zijn toch? : bedtime
nee nee afblijven!!! dat celulloid plaatje hoort er bij ziet er prima uit en is even oud dit zie je vaak op pre 1914 gramo's
tino
04 apr 2013 22:02 - 04 apr 2013 22:17 #30488
door maarten
Dat was inderdaad het belangrijkste detail waar ik door ging twijfelen, maar naast de 3 ontbrekende latjes (die er zo te zien inderdaad wel gezeten hebben), twijfel ik nogal aan het spijkerwerk (scheve spijkertjes die half uit het hout steken en het draadeinde waarmee de arm vastzit is met 3 kromme spijkertjes bevestigd). Ik ga ervan uit dat Tino toch wel meer van die dingen gezien heeft dus voor mij nu gerede twijfel dat hij toch origineel kan zijn. Ik hou hem nog eventjes vast, of ik zet hem toch in Driebergen op de kraam zonder prijs als gespreksstof.
Nog een klein detail: waar de hoorn in het tussenstuk zit (met een soort bajonetsluiting) zijn wat restjes van groene verf te zien (geen oxide). Was er oorspronkelijk iets geverfd?
Typeplaatje (lijkt toch plastic maar ik zal het nog fysiek onderzoeken voor de zekerheid):
Detail bevestiging draadeind (kan natuurlijk ook later een keer gedaan zijn):
Nog een klein detail: waar de hoorn in het tussenstuk zit (met een soort bajonetsluiting) zijn wat restjes van groene verf te zien (geen oxide). Was er oorspronkelijk iets geverfd?
Typeplaatje (lijkt toch plastic maar ik zal het nog fysiek onderzoeken voor de zekerheid):
Detail bevestiging draadeind (kan natuurlijk ook later een keer gedaan zijn):
Laatst bewerkt 04 apr 2013 22:17 door maarten.
04 apr 2013 21:12 #30487
door klaas
Beantwoord door klaas in topic Crapophone
Dan denk ik dat het plastic typeplaatje er wel even af moet. Dat zal toch niet origineel zijn toch? : bedtime