Skip to main content
HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.

78 toerennaald /element voor philips platenspeler Philips 22GA214

Meer
28 sep 2024 19:50 #100025 door peter1952
Waren die 78 toeren minigroove plaatjes niet allang uit de gratie?
Philips heeft enige tijd platenspelertjes gehad waar geen 45 toeren op zat. Philips maakte toen ook geen 45 toeren plaatjes.Het heeft lang geduurd voor die er kwamen. Als alternatief kwamen dan de 78 toeren minigroove plaatjes. Een compleet fiasco.
Platenspelers met 78 toeren en een element zonder 78 toeren naald is natuurlijk vreemd. 
Volgens mij had vrijwel niemand die plaatjes meer en waarom zou Philips een platenspeler maken die ze af kan spelen?

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
28 sep 2024 19:01 #100024 door Rene Daemen
Gp 214 is niet 78 naald geleverd de 78 t was voor de 78 minigroove plaatjes geweest die de voorloper
van de 45 toeren single 17 cm
dus kijken voor een amdere speler met 78 t element naald 
mvg René

René Daemen

Meer
28 sep 2024 18:49 #100023 door Huub
Met dat element daar kan je ook niks mee
het geeft geen 78t naald met elemen zo ver ik weet
Het arm laat dat niet toe . kan mij er ook niks bij voorstellen .JAMMER
Huub

Meer
28 sep 2024 18:05 #100022 door Vries008
Al enige tijd ben ik in het bezit van een philips platenspeler 22GA214. Een eenvoudige platenspeler. Maar hij doet goed. Nu heeft deze platenspeler een element GP214. Dit element is alleen geschikt voor 33 en 45 toeren platen. Nu heeft deze platenspeler ook 78 toeren.
Echter ik ben nog nergens een element tegen gekomen voor 78 toeren. Weet iemand of deze elementen er uberhaupt zijn.
Bij oudere philips platenspelers had je keramische elementen zoals de GP204. Hier kon je de naald omkeren. In dit geval kan dit niet.
Mogelijk weten jullie hier meer over.

Handtekening

Gemaakt door Kunena