Skip to main content
HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.

verdroogde snaren en rubbers Garrard T type A

Meer
04 feb 2024 16:28 #99008 door Huub
Ja de platen draaien is luik bezig ook
vooral als je veel heeft met de plaat in de hand
Blijft het goede verstand en de keuze nog goede muziek
en het geeft nostalcie er bij
huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 feb 2024 12:28 #99007 door Vries008
In de loop der jaren heb ik al heel wat platen verzameld. Van mijn 16de jaar af. Ben nu 62 jaar oud. Veel singeltjes, 78 toeren en LP's.
Vooral de muziek tussen 1945 t/m 1963. En dan vooral de muziek, die toen in de hitparade stonden. Aan de hand van duitse, nederlandse, engelse en amerikaanse lijsten probeer mijn collectie uit te breiden. In de praktijk een onmogelijke opgave. Maar als je zo aan het streunen bent. En je vindt weer eens wat, dat geeft een goed gevoel.
Maar tegenwoordig kun je ook al heel wat op internet vinden. Bijvoorbeeld via Spotify. Dat is natuurlijk prachtig maar niet echt. Het surrogaat. Het mooie is, dat je dan toch weet hoe het nummer klinkt. Want bij dit alles ontbreekt het gevoel van plaatjes draaien.

Handtekening

Meer
03 feb 2024 10:11 - 03 feb 2024 10:35 #98999 door Huub
Plaatjes kopen maar dan maar 
 Of bezit je veel al ?
Huub
Laatst bewerkt 03 feb 2024 10:35 door Huub.

Meer
03 feb 2024 09:36 #98997 door Vries008
Na de ontvangst van de snaren, heb ik deze aangebracht op mijn garrard type T. Vervolgens alles even getest. En inderdaad ik kun nu 33 en 45 toeren draaien. Even de Garrard aangesloten op de oude Aristona radio uit 1954 van mijn ouders. Een singeltje opgezet van Lou Lima. Helemaal geweldig. De Garrard een mooie aanvulling op mijn oude Philips wisselaar uit 1957. Bedankt voor jullie tips.

Handtekening

Meer
29 jan 2024 18:29 #98980 door Vries008
Bedankt voor jullie advies. Ik ga ze direct bestellen. Maar nu ik zo bezig ben heb toch nog een vraag. Al eerder is dit onderwerp in het forum behandeld. Op de Garrard zit een automatische afslag. Een soort lange pen met een stelschroef. Nu heb ik gezien dat er op die stelschroef een veer bevindt. Ook wel aangeduid als een haarspeldveer. Deze veer ontbreekt bij mijn Garrard. Weet iemand hoe deze veer er uit ziet. De aanwezige foto's geven daar geen helder beeld van. Een andere vraag zijn deze veren nog te bestellen.Wat is precies de functie van deze veer. Want de Garrard slaat wel gewoon af aan het einde van de plaat.

Handtekening

Meer
27 jan 2024 21:23 #98976 door admin
Siem van www.electro-andijk.nl/   kan elke snaar op maat maken.

Henk van 't Kruis

Gemaakt door Kunena