Skip to main content
HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.

Nieuwe aanwinst een Garrard 201

Meer
30 sep 2023 16:25 - 30 sep 2023 16:26 #98075 door Niels
Hallo,Soms kom je nog wel eens zaken tegen waarvan je denk bestaat dat ook.  Ik had ooit wel een vage foto op het net kunnen vinden, maar nu heb ik er zelf één in huis - een chroom gekleurde GARRARD 201.Meestal zijn zij bruin, wat mij persoonlijk tegen hield. Deze chroom gekleurde 201 type A vind ik een mooi exemplaar.Ik vraag mij af of het een sort deluxe model was van Garrard. Het heeft ook een bakelieten aan/uit schakelaar als de arm aan het eind van de plaat is. Het is een vroege versie met serienummer 1086. Hoe vroeg? Geen idee. Ik weet dat Thorens hun TD-124 nummering begon met 1001. Of Garrard dat ook deed.Ik was vroeger alleen Thorens maar nu met een 301 en deze 201 wordt het steeds breder. Lijkt mijn muzikale smaak wel. Hahahaha.Het plateau loopt wel aan tegen het aan/uit mechanisme. Zonder plateau is het wiel vrij draaibaar. De rubbers, de plateau rem zijn na bijna 100 jaar op en moeten vervangen worden. Er zit ook een oude condensator in. Ben niet helemaal uit wat daar nu het doel van was. Hier wat foto's       

Fijn weekend,

Niels

Niels
Laatst bewerkt 30 sep 2023 16:26 door Niels.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: NGG, admin, RR1957

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena