Skip to main content
HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.

Nieuwe uitdaging, Lenco L75 met werk.

Meer
29 jun 2022 23:33 #95041 door Bert Kn
Alsnog vorige week een reactie van de verkoper gehad.
Wegens familieomstandigheden had hij niet eerder gereageerd.
Daar de verkoper nu regelmatig op ziekenhuisbezoek in Nijmegen gaat komt hij langs Elst en levert hij de speler een dezer dagen bij me af.

De headshell (foto van de MP adv) heeft een opdonder gehad.

Ik ga ervan uit dat ik dat kan herstellen.
Zo niet klop ik even bij Cees aan, zie topic Lenco L70 headshell.

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 jun 2022 01:09 - 18 jun 2022 01:09 #94906 door Bert Kn
Bij deze wil ik jullie laten weten dat het project niet doorgaat, vind dat wel zo netjes dit even te vermelden.

De aanbieder mailde me twee weken geleden of het de opvolgende dinsdag schikte om hem in Arnhem af te halen.
Op mijn vraag waar in Arnhem en welk tijdstip heb ik geen reactie gekregen.
Op meerdere mails en berichten via MP om een andere afspraak te maken kreeg ik ook geen reactie.
Mijn berichten op MP heeft hij wel gelezen dat kun je zien.
Afgelopen dinsdag heb ik hem gemaild dat hij de reservering op MP eraf mag halen en dat hij hem dan als hij ervan afziet maar aan een ander moet verkopen.
De gedane investering, missende gewichtjes V lagers en naald voor het Pickering element lig ik niet zo wakker van, die komen me nog wel van pas te beginnen de V lagers hier staat nog een Lenco B52 waarvan ze vervangen moeten worden.
Omdat ik de verkoper ken zou het maar zo kunnen dat er alsnog een reactie komt maar dat zien we dan wel weer.

Bij deze wil ik Henk verzoeken het topic te sluiten.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 18 jun 2022 01:09 door Bert Kn.

Meer
17 jun 2022 00:25 - 17 jun 2022 00:26 #94894 door Bert Kn
Als je vier Pickering elementen in gebruik heb is het geen overbodige luxe om op zijn minst een reserve naald achter de hand te hebben.
In het tweede magazijn had Jan (small parts Dronten) nog een aantal old stock alternatieven drie stuks.
Die werden me met retour garantie zonder verzendkosten tezamen voor 25 euro aangeboden.
Deze zijn ook in Zwitserland geproduceerd (acoustical) vervangingsnaald van hoge precisie staat erop.
Ik heb ze getest en wat erop staat klopt ook.
Deze zijn ook heel goed!
Van het merk Tonar en Micromel naalden heb ik in het verleden een aantal naalden besteld en van die naalden waren er maar enkele die het redelijk goed deden, een Shure N3D naald met een ingestelde naaldkracht van 4,5 gram en een tweetal naalden voor de Philips AG3401.
De aanbevolen naaldkracht van 4,5 gram voor de Tonar N3D naald is hoog maar als je daar onder gaat zitten klinkt het rampzalig.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 17 jun 2022 00:26 door Bert Kn.

Meer
09 jun 2022 10:05 #94815 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Nieuwe uitdaging, Lenco L75 met werk.
Swiss naalden heb ik ook wel nieuw
Bvb voor het PH 410 .ze zijn goed zeer goed zelfs
huub

Meer
08 jun 2022 23:48 #94814 door Bert Kn
Even een update.
Bij Small parts Dronten (Jan & Jacqueline van de Klundert) had ik de Lenco V arm lagers en een Tonar 465 Diamant Stereo vervang naald voor het Pickering Ate element besteld.
De Tonar 465 Diamant Stereo naald is niet meer leverbaar.
In het tweede magazijn had Jan nog wat old stock alternatieven waaronder deze EMJI 334
(V-15/D 1507 AT)
Het merk EMJI was mij onbekend.
Internet heeft me geleerd dat ze in Zwitserland geproduceerd werden.

Jan kon niet garanderen of deze nog goed was maar indien niet goed zou het bedrag teruggestort worden.
Gisteren heb ik de naald in een van mijn drie NOS Pickering NP/AC elementen getest.
Deze doet niet onder voor de originele Pickering naald.
Klinkt net zo mooi en luid als de originele naald.

Mvg.
Bert

Meer
02 jun 2022 16:56 - 02 jun 2022 16:58 #94786 door Bert Kn
Het Nagaoka JT511-DJ element heb ik in de Lenco L78 gemonteerd.
Dit element is goed naar te luisteren klinkt prima.
Als de nieuwe nog verkrijgbare productie net zo goed zijn heb je er een prima element aan voor een mooi prijsje.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 02 jun 2022 16:58 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Cees PA1DBA

Gemaakt door Kunena