Philips F9X38A.
In dit
TOPIC
gaf ik aan, dit gigantische meubelstuk de F9X38A staat nog op mijn verlang lijst.
13 september 2016 bijna twee jaar later kreeg ik een PM van een mede forumlid of ik nog interesse in het meubel had.
Wegens een toekomstige verhuizing moest hij toch weg.
Na mailwisseling gaf de aanbieder aan dat hij wilde dat hij naar een liefhebber gaat en niet naar derden om er wijzer van te worden.
De deal is toen gesloten waarbij de aanbieder en ik beide een goed gevoel hadden.
Een prettige bijkomstigheid was dat ik maar weinig kilometers Elst Bemmel, een km of 6 hoefde te maken om hem af te halen.
De optionele headshell om een retma element te kunnen gebruiken heb ik aan forumlid Jan Bus te danken.
Het meubel is dagelijks in gebruik, omroep Gelderland en regelmatig vinyl of CD’s draaien.
Het AG3407 heeft inmiddels plaats gemaakt voor de Pickering NP/AC.
Ondanks dat deze een frequentie bereik tot 15000 Hz heeft ten opzichte van de 16000 Hz van de AG3407 vind ik hem beter, het sprankelt meer.
En niet te vergeten, een output van 10 mV, 4 mV meer ten opzichte van de AG3407 wat mooi is meegenomen gezien de gevoeligheid van de MD VV met EF86.
Deel 3 en tevens het laatste deel het F7X60A meubel volgt binnenkort.