Skip to main content
HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.

Het verhaal achter een van mijn aanwinsten deel 1

Meer
03 mei 2019 23:40 #77385 door Bert Kn
Dag Ton,
Misschien niet helemaal duidelijk in mijn verhaal vermeld.
Ik heb er een paar tientjes meer voor betaald dan het hogere bod.
Neemt niet weg dat ik er een goede koop aan had.
Het plan van de verkoper was in eerste instantie de vier 9710 units, 2x 9710B en tweemaal 9710BM los op MP te verkopen wat hij gelukkig toch zonde vond.
Los op MP hadden die meer opgebracht, daar ben ik van overtuigd.

Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tcante

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 mei 2019 22:55 #77383 door Tcante
Getuigt van goed koopmanschap. Getuigt niet van sportiviteit, anders had je hem voor het hogere bod betaald. Sans racune.

Meer
03 mei 2019 16:22 #77380 door Bert Kn
AG9004/9007.
Tijdens de OTL demo van 6 oktober 2012 maakte ik voor het eerst live kennis met deze set welke door René Rijzewijk werd gedemonstreerd.
De aangesloten platenspeler was een Garrard HF4 met Ronette TX88 element.
Ik weet nog, flapuit als ik ben dat ik de opmerking plaatste wat een klein ding die AG9004.
Terug rijdend naar huis bleef die set me door mijn kop malen en de liefde voor zo’n set was geboren.
Later heb ik die set bij René nog eens beluisterd met een Lenco L70 platenspeler plus Shure M3D element wat de liefde versterkte.

Acht maanden later deed de kans zich voor en kocht ik zo’n set.
Het was niet moeders mooiste, geen originele draaiknoppen op de AG9004 en wat lakschade.
Nadat de set een revisie had gekregen speelde hij de sterren van de hemel op twee AD5046’s.
Vijftien maanden later deed zich de kans voor een tweede in mint staat verkerende set aan te schaffen.
Daar moest ik wel dieper voor in de buidel tasten maar besloot het toch te doen.
Omdat de kans erg klein was om er een AD5032 of 5034 luidsprekerset bij te scoren heb ik toen een luidspreker set gebouwd bestaande uit bombardons en 9710AM units, moet zeggen dat speelde in een woord geweldig.

Krap twee jaar later verscheen er zo’n luidspreker set op MP.
Uit de mailwisseling met de verkoper kon ik opmaken dat het om de AD5034 set ging.
Na een aantal spannende dagen werd de set me toegezegd maar op mijn mails een afspraak te maken kreeg ik geen reacties meer.
Na aandringen om het waarom en mijn verzoek zijn telnr. te geven zodat ik kon bellen kreeg ik onverwacht zijn 06 nummer en heb ik hem gebeld.
Tijdens dat gesprek kwam de aap uit de mouw, hij had via de mail een bod gekregen wat 75 euro hoger was.
Het heeft me in dat gesprek veel moeite gekost hem te overtuigen dat ik de gang van zaken niet sportief vond en aangegeven dat ik bereid was er nog een klein bedrag meer voor te geven waarmee hij instemde.
Tien minuten later zat ik in de auto om de set op te halen.
Inmiddels staat de set in deze opstelling nu bijna vier jaar hier en wordt hij regelmatig gebruikt.

Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129

Gemaakt door Kunena