Skip to main content
HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.

Hulp gezocht

Meer
12 mrt 2019 17:30 #76491 door Lucassen1
Hulp gezocht werd gestart door Lucassen1
Beste forumleden,

Een tijdje geleden heb ik een onderwerp geplaatst waarin het opknappen van een audiomeubel liet zien. Op het moment ben ik bezig met nog twee verbeterpunten. Voor het opgeknapte meubel zie: www.buizenradioclub.nl/forum/werkplaats-...3-virginia-blaupunkt

Het is me inmiddels gelukt om de Dual 1004 weer te laten wisselen, maar er zijn nog twee verbeterpunten.

1) De naald verspringt op het einde van een plaat, hierdoor blijft de muziek hangen. Opvallend dat het alleen op het einde van een plaat gebeurt. Het betreft een Dual 1004 wisselaar uit 1957.

2) Ik heb via de bandrecorder een Logitech bluetooth adapter aangesloten ( link ) Deze is aangesloten m.b.v. een drie-polige din plug (ingang bandrecorder) op een mini-jack (ingang) blue tooth adapter. De radio is een Blaupunkt virginia uit 1957. Nu komt er wel geluid uit maar dat geluid klinkt bij sommige nummers erg ''hol'' als of het galmt en soms vallen instrumenten of zang weg (dit is niet bij alle nummers het geval. Daarbij moet ik de volumeknop flink opendraaien wil ik het kunnen horen.

Ik heb op internet al wat gelezen over het plaatsen van twee weerstandjes wegens het onderling verbinden van L en R signaal. Zou dat de oplossing zijn? zo ja, hoe doe ik dat precies?

Hier vindt u overige informatie over het meubel: informatie

Hopelijk geef ik voldoende informatie. Mocht iemand mij kunnen helpen met een van deze twee problemen dan hoor ik dat ontzetten graag. alvast bedankt!

Teun

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena