HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
Heb het weer niet kunnen laten ;-)!
30 jan 2019 13:00 #75930
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Heb het weer niet kunnen laten ;-)!
Oh, wat een lief ding! Heb altijd al een zwak gehad voor balanseindtrapjes met EL95. Zo te zien heb je wel twee nieuwe nodig...
Schema zou ik gewoon meteen reverse engineeren. Voorbeeldschema is zo'n Bocama/Lafayette met vier stuks EL84. Uiteraard pas na een uitputtende online zoektocht. Zo voor de vuist weg zie ik een toonregeling (de eerste ECC83) en daarna nog een voorversterker en fasedraaier (overige ECC83's). PU is keramisch, niet magnetisch.
Schema zou ik gewoon meteen reverse engineeren. Voorbeeldschema is zo'n Bocama/Lafayette met vier stuks EL84. Uiteraard pas na een uitputtende online zoektocht. Zo voor de vuist weg zie ik een toonregeling (de eerste ECC83) en daarna nog een voorversterker en fasedraaier (overige ECC83's). PU is keramisch, niet magnetisch.
Tjerk, 9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
30 jan 2019 11:45 #75924
door Francois129
Heb het weer niet kunnen laten ;-)! werd gestart door Francois129
Beste mensen.
Gisteren kreeg ik telefoon van een oudere man waar ik een jaar geleden de SBR met beschadigde fineer had gekocht met de vraag of ik nog interesse had in toestellen want hij had nog wat staan en kreeg de eerste keuze.
Deze morgen gaan kijken en hij had nog 2 toestellen staan waarvoor ik interesse had. Als verzamelaar van Belgische toestellen zag ik een RODEC buizen stereoversterker en een Siera draagbaar bandopnemertje (SA6139T/00) die ik beide voor €20 mocht meenemen.
Van het bandopnemertje heb ik inmiddels de doc gevonden.
De Rodec heeft het type 514S en daar vind ik niet zo direct info over.
Hij bezit 3 x ECC83, 4 x EL95 en een EZ81.
Ik veronderstel 1 x ECC83 als stereo pu voorversterker en dan per kanaal een ECC83 en 2 x EL95.
Heeft er iemand een voorbeeldschema of “het” schema van deze versterker.
Ik ga aan beide toestellen nog wel wat werk hebben.
De versterker moet buiten de elektronica ook de kast onderhanden genomen worden.
Projectje voor tussendoor als ik de CARAD kasten nog niet terug in orde heb (afbijten, terug fineren, lakken,....).
MVG
François
Gisteren kreeg ik telefoon van een oudere man waar ik een jaar geleden de SBR met beschadigde fineer had gekocht met de vraag of ik nog interesse had in toestellen want hij had nog wat staan en kreeg de eerste keuze.
Deze morgen gaan kijken en hij had nog 2 toestellen staan waarvoor ik interesse had. Als verzamelaar van Belgische toestellen zag ik een RODEC buizen stereoversterker en een Siera draagbaar bandopnemertje (SA6139T/00) die ik beide voor €20 mocht meenemen.
Van het bandopnemertje heb ik inmiddels de doc gevonden.
De Rodec heeft het type 514S en daar vind ik niet zo direct info over.
Hij bezit 3 x ECC83, 4 x EL95 en een EZ81.
Ik veronderstel 1 x ECC83 als stereo pu voorversterker en dan per kanaal een ECC83 en 2 x EL95.
Heeft er iemand een voorbeeldschema of “het” schema van deze versterker.
Ik ga aan beide toestellen nog wel wat werk hebben.
De versterker moet buiten de elektronica ook de kast onderhanden genomen worden.
Projectje voor tussendoor als ik de CARAD kasten nog niet terug in orde heb (afbijten, terug fineren, lakken,....).
MVG
François
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.