Skip to main content
HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.

Frontje AG9004

• hkruis
  • [hkruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
29 jul 2013 20:11 #34707 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Frontje AG9004
De gleuf is in werkelijkheid ietsje kleiner, maar dan nog wordt het frontje 1,0 mm groter. Ook de dubbele rand aan de binnenzijde heb ik in de hoeken weg gefreesd.

Henk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 jul 2013 19:46 - 29 jul 2013 19:48 #34706 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Frontje AG9004

De zaagsnede kon gemaakt worden op een plek die nog erg stevig was en waar later ook een en ander gecamoufleerd wordt door een strip. Hierbij de eerste foto's. het geheel wordt aan elkaar gegoten.

Henk even een vraagje.
Op de een na laatste foto zie ik dat je ruimte tussen het bovenste en onderste deel hebt gelaten.
Heeft dat te maken met de camouflage en het aan elkaar gieten?
Maak je hem ook wat ruimer zodat de behuizing van de AG9004 geen/minder spanning geeft op het frontje?

Mg.
Bert.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 29 jul 2013 19:48 door Bert Kn.

• hkruis
  • [hkruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
29 jul 2013 19:31 #34704 door hkruis
Frontje AG9004 werd gestart door hkruis
Al enige tijd geleden bezig geweest met het opknappen van een frontje voor de AG9004 van Niels. De bovenkant brokkelde steeds verder af en liet zich slecht herstellen. Na een 2e AG9004 verworven te hebben van Martin met een defect front kon er aan een oplossing worden gewerkt. Hierbij de eerste stappen.

Van 1 front was de bovenzijde beschadigd van de andere de onderzijde. ik wil dus van 21 front maken door deze beide op de juiste plek in het horizontale vlak door te zagen.
Omdat het een polyester gegoten materiaal betreft en het snel afbrokkelt eerst flink wat proef gezaagd op ander afval stukje van hetzelfde materiaal en het juiste zaagblaadje erbij gezocht. Ook het toerental bleek erg belangrijk.

De zaagsnede kon gemaakt worden op een plek die nog erg stevig was en waar later ook een en ander gecamoufleerd wordt door een strip. Hierbij de eerste foto's. het geheel wordt aan elkaar gegoten.

Je kunt ook op de laatste foto goed zien dat het front de metalen kast op zijn plaatst moet houden, deze staat bol, en wordt door de dubbele rand = gleuf vast geklemd. Ik denk dat de spanning een van de oorzaken is dat de frontjes stuk springen. Dit heb ik al bij meerdere behuizingen gezien.

Gemaakt door Kunena