HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
Beluisterd:Opnames in kerken door Tonmeister Henk .
- Tonmeister Henk
- [Tonmeister Henk]
-
Minder
Meer
16 jul 2013 15:03 #34144
door Tonmeister Henk
Beantwoord door Tonmeister Henk in topic Beluisterd:Opnames in kerken door Tonmeister Henk .
Ben : dank voor het compliment . Bij een volgend bezoek neem ik nog wel wat interessanters mee : oa een tango cd en een live optreden van Greetje Bijma met band èn kerkorgel in de Oude Kerk in Amsterdam ! Zal dan ook wat rekening houden met je voorkeur voor heftig laag 
Tino : Je mag best wat van mijn opnamen in je archief plaatsen . Echter heb ik een probleem : er liggen hier nog ca 140 26 cm tapes , ik weet niet hoeveel Maxell MX en een ruime 100 VHS tapes met PCM op digitale omzetting te wachten . Ik ben bang dat de VHS tapes voor een problemen gaan zorgen . Stuur je binnenkort wel een PM .
Ik ben blij dat er toch nog mensen zijn te vinden die mijn insteek weten te waarderen . Ik heb jaren lang tegen zere beentjes lopen te schoppen omdat de gemiddelde "muziekliefhebber" mijn materiaal afkraakt omdat het beduidend anders klinkt dan de opnames van de "gevestigde merken" . Het is opvallend dat de meest positieve reacties van mensen komen die zelf ook op een of andere manier in de muziek zitten .Bij Ben komt op korte termijn zeker nog een vervolg en misschien in de toekomst een demonstratie voor een breder publiek als daar behoefte aan is , voorstellen in deze welkom !
Groet , Henk
Tino : Je mag best wat van mijn opnamen in je archief plaatsen . Echter heb ik een probleem : er liggen hier nog ca 140 26 cm tapes , ik weet niet hoeveel Maxell MX en een ruime 100 VHS tapes met PCM op digitale omzetting te wachten . Ik ben bang dat de VHS tapes voor een problemen gaan zorgen . Stuur je binnenkort wel een PM .
Ik ben blij dat er toch nog mensen zijn te vinden die mijn insteek weten te waarderen . Ik heb jaren lang tegen zere beentjes lopen te schoppen omdat de gemiddelde "muziekliefhebber" mijn materiaal afkraakt omdat het beduidend anders klinkt dan de opnames van de "gevestigde merken" . Het is opvallend dat de meest positieve reacties van mensen komen die zelf ook op een of andere manier in de muziek zitten .Bij Ben komt op korte termijn zeker nog een vervolg en misschien in de toekomst een demonstratie voor een breder publiek als daar behoefte aan is , voorstellen in deze welkom !
Groet , Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 jul 2013 10:09 - 16 jul 2013 10:18 #34136
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Beluisterd:Opnames in kerken door Tonmeister Henk .
Ook ik heb enkelopnames van Henk mogen beluisteren en heb een dubbel CD met opnames van Henk gekregen.
De bijdrage van Ben Dijkman onderschrijf ik volledig.
Bert.
De bijdrage van Ben Dijkman onderschrijf ik volledig.
Bert.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 16 jul 2013 10:18 door Bert Kn.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
16 jul 2013 03:56 #34126
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Beluisterd:Opnames in kerken door Tonmeister Henk .
Ben, een mooier compliment kan bijna niet voor Tonmeister Henk. :thumbsup:
15 jul 2013 21:57 #34122
door mrphonograph
tino
Beantwoord door mrphonograph in topic Opnames in kerken van Tonmeister Henk beluisterd .
ik zou dolgraag henk's kerkorgel/kerkoergel & orkest opnames opnemen in mijn digitaal audio archief
ik heb in het digitaal archief al opnames van bach en andere barok componisten op platen van 1928 tot 1989 van de meest uitlopende uitvoerende en op vele locaties ja zelfs een aantal opgenomen in de toen nog niet verwoeste gedachtnis kirche in berlijn
henk's opnames zouden een echte fantastische toevoeging zijn aan mijn archief
groetjes
tino
ik heb in het digitaal archief al opnames van bach en andere barok componisten op platen van 1928 tot 1989 van de meest uitlopende uitvoerende en op vele locaties ja zelfs een aantal opgenomen in de toen nog niet verwoeste gedachtnis kirche in berlijn
henk's opnames zouden een echte fantastische toevoeging zijn aan mijn archief
groetjes
tino
tino
- Ben Dijkman
- [Ben Dijkman]
-
Onderwerp Auteur
15 jul 2013 21:41 - 15 jul 2013 22:07 #34119
door Ben Dijkman
Handtekening
Beluisterd:Opnames in kerken door Tonmeister Henk . werd gestart door Ben Dijkman
Gisteren had ik eindelijk de gelegenheid om de CD's van Tonmeister Henk te kunnen beluisteren.
In een eerdere topic over het sleutelgat effect deed Henk enkele uitlatingen over zijn toegepaste opname technieken.
Met name de opstelling van de microfoons kwam daar aan bod.
Zijn(nogal krasse taal) insteek:
Het (her)beleven middels een opname van het concert de muziek en emotie.
Ik kan niet anders zeggen dan dat de door mij beluisterde opname precies dat ook daadwerkelijk leek te zijn.
Absoluut zeer mooie en vooral toch uiterst natuurgetrouwe opnames:
Het geluid komt niet alleen van links en rechts maar heeft ook diepte...zelfs en hoogte.
Alsof je inderdaad zelf in de kerk zit en niet voor een stel boxen.
Uit een andere cd's bleek dat Henk ook in staat is om het orkest/orgel/ "beter" te op te nemen dan dat dat je als luisteraar ooit life zou kunnen horen/beleven. Die opnames zijn dan misschien voor velen "technisch" gezien beter voor wie niet of minder om de emotie (of daadwerkelijke weergave in de beschikbare ruimte )in de muziek geven.
Wat mij betreft een absolute aanrader om ook eens die opnames tegen elkaar te gaan beluisteren.
Zeker als je van kerk- muziek /orgel/ orkest/zang houd is dit een feestje !
Ondanks dat het niet geheel mijn favoriete muziek is, heb ik absoluut genoten van de opname
kwaliteit en vooral de werkelijkheidsbeleving van deze weergave.
Klasse Henk!
In een eerdere topic over het sleutelgat effect deed Henk enkele uitlatingen over zijn toegepaste opname technieken.
Met name de opstelling van de microfoons kwam daar aan bod.
Zijn(nogal krasse taal) insteek:
Het (her)beleven middels een opname van het concert de muziek en emotie.
Ik kan niet anders zeggen dan dat de door mij beluisterde opname precies dat ook daadwerkelijk leek te zijn.
Absoluut zeer mooie en vooral toch uiterst natuurgetrouwe opnames:
Het geluid komt niet alleen van links en rechts maar heeft ook diepte...zelfs en hoogte.
Alsof je inderdaad zelf in de kerk zit en niet voor een stel boxen.
Uit een andere cd's bleek dat Henk ook in staat is om het orkest/orgel/ "beter" te op te nemen dan dat dat je als luisteraar ooit life zou kunnen horen/beleven. Die opnames zijn dan misschien voor velen "technisch" gezien beter voor wie niet of minder om de emotie (of daadwerkelijke weergave in de beschikbare ruimte )in de muziek geven.
Wat mij betreft een absolute aanrader om ook eens die opnames tegen elkaar te gaan beluisteren.
Zeker als je van kerk- muziek /orgel/ orkest/zang houd is dit een feestje !
Ondanks dat het niet geheel mijn favoriete muziek is, heb ik absoluut genoten van de opname
kwaliteit en vooral de werkelijkheidsbeleving van deze weergave.
Klasse Henk!
Handtekening
Laatst bewerkt 15 jul 2013 22:07 door Ben Dijkman.