HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
Oriëntatie speakers voor AG9004/9007 set
10 jul 2013 21:14 - 10 jul 2013 21:23 #33975
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Oriëntatie speakers voor AG9004/9007 set
Vandaag heb ik bij mijn zwager waar ze tijdelijk stonden de Philicorda plus een tweede exemplaar welke ik bij wijze van spreken om de hoek kocht ontmanteld.
Nadat ik de eerste AD 1260/800 had gedemonteerd viel me op dat daar twee piepkleine gaatjes inzaten en dacht valt mee had erger kunnen zijn.
Vervolgens was dat bij de andere speaker ook het geval zo ook bij de speakers van de tweede Philicorda.
Is hier een speciale reden voor
Met mijn wagen vol geladen keerde ik huiswaarts.
Thuisgekomen heb ik de versterkers om schade te voorkomen op een MDF plaat gemonteerd leuk om in de toekomst eens wat mee te gaan doen.
De luidspreker compartimenten heb ik gedoneerd aan een erkende luidspreker bouwer :thumbsup: .
Bert.
Nadat ik de eerste AD 1260/800 had gedemonteerd viel me op dat daar twee piepkleine gaatjes inzaten en dacht valt mee had erger kunnen zijn.
Vervolgens was dat bij de andere speaker ook het geval zo ook bij de speakers van de tweede Philicorda.
Is hier een speciale reden voor

Met mijn wagen vol geladen keerde ik huiswaarts.
Thuisgekomen heb ik de versterkers om schade te voorkomen op een MDF plaat gemonteerd leuk om in de toekomst eens wat mee te gaan doen.
De luidspreker compartimenten heb ik gedoneerd aan een erkende luidspreker bouwer :thumbsup: .
Bert.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 10 jul 2013 21:23 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tonmeister Henk
- [Tonmeister Henk]
-
Minder
Meer
03 jul 2013 18:57 - 03 jul 2013 18:58 #33662
door Tonmeister Henk
Beantwoord door Tonmeister Henk in topic Oriëntatie speakers voor AG9004/9007 set
Als die schoonzus beter kan koken zou ik het wel weten..... bigfun bigfun bigfun
Laatst bewerkt 03 jul 2013 18:58 door Tonmeister Henk.
03 jul 2013 12:10 #33645
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Oriëntatie speakers voor AG9004/9007 set
Henk,
Je weet het weer erg leuk te brengen bigfun
Er kleven echter drie nadelen aan.
Daarmee jaag ik Rina en een van mijn meubels weg en krijg dan mijn schoonzus dagelijks over de vloer die speelde gisteren al een aardige riedel op het orgel weg :lol:
Bert.
Je weet het weer erg leuk te brengen bigfun
Er kleven echter drie nadelen aan.
Daarmee jaag ik Rina en een van mijn meubels weg en krijg dan mijn schoonzus dagelijks over de vloer die speelde gisteren al een aardige riedel op het orgel weg :lol:
Bert.
Mvg.
Bert
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
03 jul 2013 06:27 #33637
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Oriëntatie speakers voor AG9004/9007 set
Orgel in de huiskamer en speakers in kast gebruiken. Cursus orgelspelen, heel erg jaren 60.
Boogie Bert
yes.gif
Boogie Bert
yes.gif
02 jul 2013 21:00 - 02 jul 2013 21:09 #33629
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Oriëntatie speakers voor AG9004/9007 set werd gestart door Bert Kn
Vorige week ben ik me gaan oriënteren op een alternatief luidspreker systeem.
De volgende twee alternatieven kwam ik op dit en het andere forum tegen welke door Peter1952 geplaatst zijn..
De luidsprekers zijn inderdaad van het type AD 1260/800. Ik heb dezelfde luidsprekers, uit hetzelfde orgel. De tweeters zijn het type AD 5780/M800.
De AD 1260/800 heb ik samen met een Ad3700AM in de kast A13 gemonteerd uit het bekende Philips boekje. Klinkt formidabel!
Besloten werd om twee Bombardons samen in één kast (ongeveer de grootte van kast A13 uit het Philips boekje) en twee 9710 AM's elk in een kleine kast als satelliet te bouwen.
Er moet natuurlijk gefilterd worden. Ondergetekende wist in het verleden beslag te leggen op o.a. twee stereo luidsprekerfilters voor 800 Ohm met een scheidingsfrequentie van c.a. 500 Hz. Deze filters zijn afkomstig uit een groot Philicorda orgel.
Dus ben ik als eerste op zoek gegaan naar zo'n Philicordia welke ik vandaag heb opgehaald en tijdelijk bij mijn zwager heb geparkeerd.
Een tweetal 9710AM speakers had ik al.
Persoonlijk zou ik voor de tweede optie willen gaan en dan tijdelijk de twee grote speakers uit het orgel in plaats van de bombardons plaatsen.
Ik realiseer me dat ik het gaspedaal van de set met de orgel speakers niet te ver moet intrappen.
Van Peter zou ik graag willen horen wat zijn bevindingen van beide systemen zijn.
De volgende twee alternatieven kwam ik op dit en het andere forum tegen welke door Peter1952 geplaatst zijn..
De luidsprekers zijn inderdaad van het type AD 1260/800. Ik heb dezelfde luidsprekers, uit hetzelfde orgel. De tweeters zijn het type AD 5780/M800.
De AD 1260/800 heb ik samen met een Ad3700AM in de kast A13 gemonteerd uit het bekende Philips boekje. Klinkt formidabel!
Besloten werd om twee Bombardons samen in één kast (ongeveer de grootte van kast A13 uit het Philips boekje) en twee 9710 AM's elk in een kleine kast als satelliet te bouwen.
Er moet natuurlijk gefilterd worden. Ondergetekende wist in het verleden beslag te leggen op o.a. twee stereo luidsprekerfilters voor 800 Ohm met een scheidingsfrequentie van c.a. 500 Hz. Deze filters zijn afkomstig uit een groot Philicorda orgel.
Dus ben ik als eerste op zoek gegaan naar zo'n Philicordia welke ik vandaag heb opgehaald en tijdelijk bij mijn zwager heb geparkeerd.
Een tweetal 9710AM speakers had ik al.
Persoonlijk zou ik voor de tweede optie willen gaan en dan tijdelijk de twee grote speakers uit het orgel in plaats van de bombardons plaatsen.
Ik realiseer me dat ik het gaspedaal van de set met de orgel speakers niet te ver moet intrappen.
Van Peter zou ik graag willen horen wat zijn bevindingen van beide systemen zijn.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 02 jul 2013 21:09 door Bert Kn.