HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
AG9015 versus AG9004/9007
25 jun 2013 07:57 - 25 jun 2013 08:00 #33339
door Huub
Beantwoord door Huub in topic AG9015 versus AG9004/9007
Precies Bert Dat vind ik ook
bij sommige Echte Biamply sistemen Dat komt
Om dat de over loop in het gehelen toongebied NIET klopt
En overal waar meer aan componenten en weerstanden en filters
En meer buizen en condensators Tussen zit Dat geeft Allen maar
Af braak in het geluid . In Prinsiepe is een Singel endet versterker
stukken beter voor WW en Hifi het is ook meer direkten overdracht
Daar om gebruik ik ook alleen maar singel endet versterkers en klinken Helderder met 9710
En radio,s . het klink veeeeel beter. bvb Balance versterkers Zijn minder in Hifi
Wel meer in Kracht . Maar dat is niet zoo de Wens .Van mij in ieder geval niet
Zoo minder als het kan tussen de geluids bron des te beter is het . Huub
bij sommige Echte Biamply sistemen Dat komt
Om dat de over loop in het gehelen toongebied NIET klopt
En overal waar meer aan componenten en weerstanden en filters
En meer buizen en condensators Tussen zit Dat geeft Allen maar
Af braak in het geluid . In Prinsiepe is een Singel endet versterker
stukken beter voor WW en Hifi het is ook meer direkten overdracht
Daar om gebruik ik ook alleen maar singel endet versterkers en klinken Helderder met 9710
En radio,s . het klink veeeeel beter. bvb Balance versterkers Zijn minder in Hifi
Wel meer in Kracht . Maar dat is niet zoo de Wens .Van mij in ieder geval niet
Zoo minder als het kan tussen de geluids bron des te beter is het . Huub
Laatst bewerkt 25 jun 2013 08:00 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 jun 2013 01:13 - 25 jun 2013 01:38 #33337
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic AG9015 versus AG9004/9007
In deze bijdrage wil ik mijn bevindingen even bijstellen.
Nadat ik mijn AG9004 voorversterker vandaag zijn revisie gegeven heb is de agressie in het hoog zoals ik eerder beschreef op de AD5046 speakers ten opzichte van de AG9015 verdwenen.
In dit kader speelt mee dat ik de weergave van full range luidspreker zoals de 9710AM fijner vind dan de weergave van de meeste systemen met filters.
Bert.
Nadat ik mijn AG9004 voorversterker vandaag zijn revisie gegeven heb is de agressie in het hoog zoals ik eerder beschreef op de AD5046 speakers ten opzichte van de AG9015 verdwenen.
In dit kader speelt mee dat ik de weergave van full range luidspreker zoals de 9710AM fijner vind dan de weergave van de meeste systemen met filters.
Bert.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 25 jun 2013 01:38 door Bert Kn.
22 jun 2013 22:58 - 22 jun 2013 23:14 #33144
door Bert Kn
Mvg.
Bert
AG9015 versus AG9004/9007 werd gestart door Bert Kn
Inmiddels heb ik ze beide in gebruik.
Bij mijn opmerking moet ik eerlijk gezegd wel opmerken dat de AG9004/9007 nog geen revisie heeft gehad maar na inspelen presteert deze volgen mij al aardig op zijn kunnen.
Dus een verdere revisie zal in mijn ogen aan mijn bevindingen tot nu toe geen afbreuk doen.
Indien dat wel het geval is zal ik dat alsnog vermelden.
Voor de AG9004/9007 set heb ik niet de bijbehorende speaker set en ga ik af op meerdere luister ervaringen met de bijbehorende set uit het verleden.
Bij mijn constatering speelt natuurlijk ook mijn persoonlijke smaak een grote rol.
Om te beginnen vind ik ze beide erg goed klinken het zij gezegd.
Mijn voorkeur gaat tot nu toe toch uit naar de AG9015 om de volgende reden.
Deze vind met de 5046 speakers wat rustiger met zeer goede hoge en lage tonen weergave klinken met minder agressie in het hoog.
Omdat ik de AG9004 al uitgebreid op mijn huidige heden ten dage Sony ES set met de mogelijkheid om deze direct op de eindversterker aan te sluiten heb uitgeprobeerd is mijn conclusie dat het scherpe randje in het hoog van de AG9007 afkomt .
Met de bijbehorende speaker set vind ik de AG9004/9007 in het laag uit mijn herinnering beter presteren als met de 5046 speakers.
Qua hoog weergave vind ik de AG9015 dus beter net iets fijner als de 9004/9007 set.
Ze hebben beide wel de mooie transparantie in het geluid ware OTL wat dat betreft.
De vergelijking heb ik op mono weergave gebaseerd in stereo vind ik de AG9015 nog meer aantrekkelijk en ook dat is weer mijn persoonlijke voorkeur.
Voor alsnog ben ik meer in mijn schik met de AG9015 set met de AG9004/9007 set ben ik natuurlijk ook zeer tevreden
En nu lekker : bedtime
Bert.
Bij mijn opmerking moet ik eerlijk gezegd wel opmerken dat de AG9004/9007 nog geen revisie heeft gehad maar na inspelen presteert deze volgen mij al aardig op zijn kunnen.
Dus een verdere revisie zal in mijn ogen aan mijn bevindingen tot nu toe geen afbreuk doen.
Indien dat wel het geval is zal ik dat alsnog vermelden.
Voor de AG9004/9007 set heb ik niet de bijbehorende speaker set en ga ik af op meerdere luister ervaringen met de bijbehorende set uit het verleden.
Bij mijn constatering speelt natuurlijk ook mijn persoonlijke smaak een grote rol.
Om te beginnen vind ik ze beide erg goed klinken het zij gezegd.
Mijn voorkeur gaat tot nu toe toch uit naar de AG9015 om de volgende reden.
Deze vind met de 5046 speakers wat rustiger met zeer goede hoge en lage tonen weergave klinken met minder agressie in het hoog.
Omdat ik de AG9004 al uitgebreid op mijn huidige heden ten dage Sony ES set met de mogelijkheid om deze direct op de eindversterker aan te sluiten heb uitgeprobeerd is mijn conclusie dat het scherpe randje in het hoog van de AG9007 afkomt .
Met de bijbehorende speaker set vind ik de AG9004/9007 in het laag uit mijn herinnering beter presteren als met de 5046 speakers.
Qua hoog weergave vind ik de AG9015 dus beter net iets fijner als de 9004/9007 set.
Ze hebben beide wel de mooie transparantie in het geluid ware OTL wat dat betreft.
De vergelijking heb ik op mono weergave gebaseerd in stereo vind ik de AG9015 nog meer aantrekkelijk en ook dat is weer mijn persoonlijke voorkeur.
Voor alsnog ben ik meer in mijn schik met de AG9015 set met de AG9004/9007 set ben ik natuurlijk ook zeer tevreden
En nu lekker : bedtime
Bert.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 22 jun 2013 23:14 door Bert Kn.