Skip to main content
HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.

bestaat de HiQGN site/club niet meer??????

Meer
17 jun 2013 07:33 #32921 door admin
Het volgende bericht is bij de Buizenradioclub binnengekomen.

In overleg met elkaar hebben de vier vrienden besloten de HiQGN site op te heffen.
De webmaster heeft toegezegd de belangrijkste informatie (archief en enkele artikelen)
te verdelen over de NVHR site en de NGG site.

Waarvan akte

Gr. Henk

Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Lee, maarten, Bert Kn
Onderwerp is gesloten.
Meer
17 jun 2013 04:05 #32918 door admin
Ter informatie, De HiQGn link die vanuit dit forum naar de website verwijst is niet veranderd en er is ook geen sprake van gebrek aan schijfruimte . De website HiQGN is een sub-domein van de NVHR website. Het beheer van de pagina's is onder beheer van Rene R.

Het beste is rechtstreeks contact met Rene op te nemen over de status van deze website. Persoonlijk hoop ik ook dat de gegevens snel weer beschikbaar zullen zijn.

Rene is te bereiken via het envelopje bij zijn gebruikersnaam.

Henk

Henk van 't Kruis
Onderwerp is gesloten.
Meer
17 jun 2013 00:36 - 17 jun 2013 00:39 #32916 door maarten
De wayback-machine heeft hier in elk geval een voorpagina te bieden.

Het overnemen of cachen van gegevens staat bij mij ook hoog op het wensenlijstje voor mijn eigen site-project. Een voorbeeld waar dit succesvol is toegepast zijn de door Paul Brouwer overgenomen NSF-pagina's.

Het forumprobleem met foto's is ook een oude bekende. Op het NFOR zijn er voldoende donaties om schijfruimte bij te huren om dit voortaan te voorkomen en mede uit die overweging ben ik ook gaan doneren. Weer andere sites kiezen ervoor om zelf geen foto's te hosten, dus daar moet je geluk hebben om nog plaatjes terug te vinden.
Laatst bewerkt 17 jun 2013 00:39 door maarten.
Onderwerp is gesloten.
Meer
17 jun 2013 00:22 #32915 door MauriceH
Kan natuurlijk zijn even wat onderhoud plegen, nieuwe layout of iets loos met de provider.
Gert had er immers met vdHeem ook last van.

Tevens bv. mijn site staat een groot deel thuis op een PC te draaien en die laat het ook wel eens afweten en voor ik dat door heb...

Zeker ook om de reden die jij aan geeft sla ik zelf ook veel op, soort tik van mij of ook vorm van verzamelen.
Maar goed geregeld is er dan weer wat weg en gelukkig heb ik dan delen reeds bewaard.
Ook "wayback"machine helpt om stukken flarden terug te vinden.

Maar geheel heb je gelijk dat veel info op internet zeer vluchtig kan zijn.
Weg is weg.
Boeken zijn nog altijd wel kopieen of herdrukken.

Laatst jaar of wat terug was er ook een bepaalde nieuwssite? die plop uit de lucht en gewist al die gegevens.
Boel commotie nog om geweest.
Fora foto's gewist waardoor ook kerninfo soms niet meer bruikbaar.

Het staat een website bouwer vrij om op zijn/haar believen op een moment de stekker er uit te trekken om welke reden dan ook waarmee misschien informatie voor anderen verloren gaat.
Tja.
Mogelijkheid zou kunnen zijn die info ter overname aan te bieden.

Hier, Ik denk onderhoud...geloof niet dat het echt definitief is anders hadden we het vast wel vernomen.
Onderwerp is gesloten.
Meer
17 jun 2013 00:15 #32913 door Cees
Hebben ze daar i.v.m onderhoud de sleutel omgedraaid en staat het daar even op slot.
Vr gr Cees.
Onderwerp is gesloten.
Meer
16 jun 2013 23:27 - 17 jun 2013 00:42 #32910 door maarten
Flauw maar waar, er staat op de link slechts

De HiQGN website is off-line

Ik hoop natuurlijk van ganser harte dat dit is voor onderhoud of revisie, al staat dat er niet bij. Heb al vaker mooie of nuttige dingen zien verdwijnen en daar is onderstaand betoog op gebaseerd.

Ik vind eigenlijk dat een site die om wat voor reden dan ook kandidaat is om off-line te gaan, bij voorkeur als archief bestempeld moet worden inplaats van gewist (denk aan Geocities waarbij toch veel nuttige - wat oudere - informatie verdwenen is, maar ook als niet de hoster maar de eigenaar zelf voor een dergelijke beslissing staat, vind ik dat hij best aan de moeite die hij zelf toch niet voor niets en vaak met plezier heeft gedaan en aan het niet te onderschatten algemeen belang terug mag denken - een bekend voorbeeld zijn de CPU-overzichten van BalusC die hij maar heeft gekilld omdat hij ze niet meer kon onderhouden en de restanten verkocht aan een partij die er niets practisch bruikbaars mee heeft gedaan).

Dit overigens in het algemeen en er is natuurlijk ook de kant van de raadpleger van de site; er verdwijnt te vaak nuttige of leuke informatie van het internet waarvan we ook als lezer vaak te makkelijk denken dat het altijd zal blijven bestaan (zoals bij gedrukte informatie natuurlijk quasi wel het geval is). Daar valt soms niet tegen op op te slaan, maar eigenlijk zouden we dat wel standaard moeten doen als we een interessante site tegenkomen.

Overigens schrijf ik bovenstaand bericht vanuit de insteek van in het algemeen teleurgestelde archivaris en verzamelaar van gegevens en niet met de bedoeling verwijten te maken aan site-eigenaren die om hen moverende reden handelen.

P.S. In sommige gevallen zou er ook sprake kunnen zijn van publicaties van derden, die erop rekenen of hopen dat wat zij bijdragen niet verloren zal gaan. Een voorbeeld waar daar sprake van was en wat elegant is opgelost, is de oude versie van het NFOR. Ook de buizenradioclub heeft trouwens al een archief.
Laatst bewerkt 17 jun 2013 00:42 door maarten.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena