Skip to main content
De HiFi Club - alleen voor leden toegankelijk

Bluetooth

Meer
02 mrt 2026 14:35 - 02 mrt 2026 15:13 #102036 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Bluetooth
Wel erg zwart/wit René, om te stellen dat het helemaal niet kan.
Voor modernere jukeboxen zoals de Wurlitzer OMT (zowel de vinyl als de CD versie) is een kastje te koop (geweest) waarmee de jukebox voor een cassette recorder of een andere ingangsbron gebruikt kan worden.
Het komt er op neer dat de versterker in rust “open” gezet wordt zodat de versterker ook in rust actief is.
Het kastje zorgt er voor dat in rust de ingang gekoppeld is aan de AUX-bron.
Zodra een plaat of CD gaat spelen wordt de ingang omgeschakeld naar de platen - resp. CD-speler. Zodra alles afgespeeld is schakelt de ingang na een (instelbare) tijd weer terug.
Dit heb ik verschillende keren in zo’n jukebox ingebouwd en het werkt uitstekend.

In feite moet dit bij deze Seeburg ook kunnen, Hij is uitgerust met een transistor versterker waarbij het geen bezwaar is dat hij continu actief is.
Je moet er voor zorgen dat de ingang in rust gekoppeld is aan de Bluetooth ontvanger en bij platendraaien moet de ingang omgeschakeld worden.
Echter de ingang is bedoeld voor een magnetisch element, maar er zijn kastjes te koop die de MD-ingang omzet naar een line - ingang.
Een schakelsignaal dat voor de omschakeling zorgt is uit uit Squelch circuit te halen.
Het is echter niet - zoals bij Wurlitzer - kant en klaar te koop. Je zal zelf iets moeten maken, maar daar heb je de manual voor nodig.

Maar er is nog geen antwoord op mijn vraag hoe de vraagsteller de Bluetooth ontvanger aan de jukebox gekoppeld heeft gehad.

Ik vind het ook wel heel bot dat je stelt dat iemand maar een JBL of andere Bluetooth luidspreker moet kopen.
Misschien heeft de vraagsteller wel een geluidsinstallatie o.i.d. om muziek (evt. met Bluetooth) mee af te spelen. Hij wil weten of het ook via zijn jukebox kan.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Laatst bewerkt 02 mrt 2026 15:13 door peter1952.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 mrt 2026 13:52 #102035 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Bluetooth
Dit gaat gewoon weg niet
de versterker treed inwerking  als de platenspeler de arm op de plaat zet 
dus je plug uit de versterker haalt van de arm zul je platen moeten selecteren om muziek te krijgen via externe bron 
en de luxe jukeboxen hebben een md element  ga je daar een andere bron koppelen heb je een bak vervorming
Ie er gewoon vanaf makkelikkste optie koop een jbc blutooth box en je heb  harde muziek met diepe bas 
hoef je alleen op te lade voor 12 u muziek.
laat de jukebox in originele staat of koop een van leisure music die heeft blutooth
mvg René

René Daemen

Meer
01 mrt 2026 20:47 #102033 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Bluetooth
Een eerste stap zou zijn een compleet schema boek van jouw type jukebox te kopen bij jukebox revival....
Met dit schema is het exact uit te zoeken door iemand die schema's kan lezen en begrijpen.

Cees- pa1dba

Meer
01 mrt 2026 16:09 #102032 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Bluetooth
Hoe heb je die Bluetooth ontvanger met de versterker gekoppeld? Je zal in elk geval de Bluetooth ontvanger moeten afkoppelen als je plaatjes wil draaien.
Er is over het inkoppelen van een “vreemd” signaal moeilijk informatie te vinden, er zijn wel units voor het koppelen van een microfoon, maar verder is er nauwelijks info over te vinden. In lekentaal uitleggen met foto’s en/of tekeningen zal daarom niet lukken.
Je zult de squelch die tijdens het wisselen het geluid onderdrukt moeten omzeilen en het Bluetooth signaal na de voorversterker moeten inkoppelen.

Zonder een goed principeschema zal het heel lastig worden.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Meer
28 feb 2026 17:37 #102031 door Daho
Bluetooth werd gestart door Daho
Hallo , ik heb een seeburg sunstar en zou graag een bluetooth ontvanger installeren om op de originele speakers en versterker te laten afspelen . Is er iemanxd die me perfect in lekentaal kan zeggen of tonen via foto's hoe ik dit moet doen. Zelf heb ik al geprobeerd maar geen resultaat. Ik hoor muziek door de speakers maar wanneer ik de jukebox aanzet zodat het met de versterker zou werken hoor ik niks meer.
Kan iemand me helpen aub.
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena