De HiFi Club - alleen voor leden toegankelijk
Een best erg dure maar zeer welkome kers op de taart
13 apr 2021 09:39 #89926
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic Een best erg dure maar zeer welkome kers op de taart
Mooi dat je weer iets gevonden hebt dat authentiek is,
al is het maar een 'klein' detail. Gefeliciteerd.
Ik weet wat het is om bij welk product uit het verleden is
om die tot in de kleinste details origineel te krijgen.
Vaak is het niet eens zichtbaar of opvallend voor anderen,
maar als eigenaar weet je dat het object tot in elk detail
compleet is en dat geeft grote voldoening.
Even off topic:
Zo kocht ik vijf jaar geleden onze BOSCH koelkast uit
1957. Werkt prima, maar bij de aankoop ontbraken er de
nodige rekjes en andere onderdelen van het interieur,
zoals ook de groentebakken. Ik beschouw het interieur van
een originele koelkast uit die tijd als even belangrijk voor de
sfeerbepaling van het apparaat dan het uiterlijk (bij retro
koelkasten is het interieur gewoon modern). Tot op MP
iemand een exemplaar aanbood die defect was, maar qua
interieur compleet. Ik heb die eigenaar geschreven dat ik
alle losse onderdelen van het interieur wel over wilde nemen
en bood daarvoor naar mijn idee een flink bedrag.
Wie niet waagt die niet wint.
De eigenaar hapte toe en aldus kreeg ik een groot pakket
via de post en is mijn exemplaar compleet te noemen.
Geeft me nog steeds grote voldoening, ook wetende dat de
meeste exemplaren die de tijd hebben overleefd zelden
compleet zijn.
al is het maar een 'klein' detail. Gefeliciteerd.
Ik weet wat het is om bij welk product uit het verleden is
om die tot in de kleinste details origineel te krijgen.
Vaak is het niet eens zichtbaar of opvallend voor anderen,
maar als eigenaar weet je dat het object tot in elk detail
compleet is en dat geeft grote voldoening.
Even off topic:
Zo kocht ik vijf jaar geleden onze BOSCH koelkast uit
1957. Werkt prima, maar bij de aankoop ontbraken er de
nodige rekjes en andere onderdelen van het interieur,
zoals ook de groentebakken. Ik beschouw het interieur van
een originele koelkast uit die tijd als even belangrijk voor de
sfeerbepaling van het apparaat dan het uiterlijk (bij retro
koelkasten is het interieur gewoon modern). Tot op MP
iemand een exemplaar aanbood die defect was, maar qua
interieur compleet. Ik heb die eigenaar geschreven dat ik
alle losse onderdelen van het interieur wel over wilde nemen
en bood daarvoor naar mijn idee een flink bedrag.
Wie niet waagt die niet wint.
De eigenaar hapte toe en aldus kreeg ik een groot pakket
via de post en is mijn exemplaar compleet te noemen.
Geeft me nog steeds grote voldoening, ook wetende dat de
meeste exemplaren die de tijd hebben overleefd zelden
compleet zijn.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12 apr 2021 14:58 - 12 apr 2021 15:00 #89921
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Een best erg dure maar zeer welkome kers op de taart
Peter schreef.
De indicatieplaatjes boven en naast het toetsenbord waren toen nog als repro verkrijgbaar bij de Jukebox Fanaat.
Ik heb toen wel geleerd dat je voor aankoop eerst moet controleren of de ontbrekende items nog verkrijgbaar zijn.
Het blijkt ook wel dat van de echte open jukeboxen uit de 50’er jaren meer onderdelen verkrijgbaar zijn dan van de latere modellen.
Dag Peter,
Het verhaal achter deze box is dat ik hem 22 jaar geleden aan een kennis heb verkocht en het plaatje toen al weg was.
Destijds dat plaatje in elkaar geflanst.
Vorig jaar net voor de corona pandemie nam ik hem terug van haar zoon voor een leuk prijsje die hem de laatste vier jaar had omdat hij de platen niet afspeelde en weer terug zette.
De indicatie plaatjes naast en boven het toetsenbord zijn nog repro verkrijgbaar, zelfs de stereo potmeters van 1 Meg met aftakkingen worden weer nieuw gemaakt.
Wel een tref dat Piet hem had en de grap is dat hij ook de uitvoering van de DS origineel die het ook had mogen zijn aanbiedt.
De indicatieplaatjes boven en naast het toetsenbord waren toen nog als repro verkrijgbaar bij de Jukebox Fanaat.
Ik heb toen wel geleerd dat je voor aankoop eerst moet controleren of de ontbrekende items nog verkrijgbaar zijn.
Het blijkt ook wel dat van de echte open jukeboxen uit de 50’er jaren meer onderdelen verkrijgbaar zijn dan van de latere modellen.
Dag Peter,
Het verhaal achter deze box is dat ik hem 22 jaar geleden aan een kennis heb verkocht en het plaatje toen al weg was.
Destijds dat plaatje in elkaar geflanst.
Vorig jaar net voor de corona pandemie nam ik hem terug van haar zoon voor een leuk prijsje die hem de laatste vier jaar had omdat hij de platen niet afspeelde en weer terug zette.
De indicatie plaatjes naast en boven het toetsenbord zijn nog repro verkrijgbaar, zelfs de stereo potmeters van 1 Meg met aftakkingen worden weer nieuw gemaakt.
Wel een tref dat Piet hem had en de grap is dat hij ook de uitvoering van de DS origineel die het ook had mogen zijn aanbiedt.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 12 apr 2021 15:00 door Bert Kn.
12 apr 2021 09:04 #89918
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Een best erg dure maar zeer welkome kers op de taart
Het is inderdaad best moeilijk om aan dit soort items te komen.
Ik had destijds een Seeburg DS160 en daar ontbraken ook verschillende items aan, de kap over het mechaniek, de balk waar de playing indicator op zit en de playing indicator zelf. Ook de kap over het toetsenbord ontbrak. De meeste items heb ik toen bij de Jukebox Fanaat kunnen bemachtigen toen er nog open dagen waren. Alleen de playing indicator kon ik niet aankomen.
Bij toeval trof ik bij een 50’s dag hier in het centrum een channel aan met de playing indicator van een AY, en ik had toevallig die van een channel. Die kon ik bij de eigenaar omwisselen. Bij de AY heeft de playing indicator wel een andere kleur, maar dat stoorde niet echt.
Groeten,
Peter
Ik had destijds een Seeburg DS160 en daar ontbraken ook verschillende items aan, de kap over het mechaniek, de balk waar de playing indicator op zit en de playing indicator zelf. Ook de kap over het toetsenbord ontbrak. De meeste items heb ik toen bij de Jukebox Fanaat kunnen bemachtigen toen er nog open dagen waren. Alleen de playing indicator kon ik niet aankomen.
Bij toeval trof ik bij een 50’s dag hier in het centrum een channel aan met de playing indicator van een AY, en ik had toevallig die van een channel. Die kon ik bij de eigenaar omwisselen. Bij de AY heeft de playing indicator wel een andere kleur, maar dat stoorde niet echt.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
12 apr 2021 00:15 - 12 apr 2021 00:19 #89917
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Een best erg dure maar zeer welkome kers op de taart werd gestart door Bert Kn
Soms mag de hobby wat meer kosten.
Een doorn in mijn oog was dat het originele kunststof plaatje selection playing van de Seeburg AY160 ontbrak en destijds opgelost door een zelf in elkaar geflanst exemplaar, altijd mooier dan niets.
Repro zijn ze niet beschikbaar.
Maar,
Het glaasje coins naast de geldinvoer gleuf was ook door craquelé aan vervanging toe en zogezegd bij de jukebox-revival opgezocht om die te bestellen en wat bleek.
De jukebox-revival had een origineel exemplaar te koop staan voor een best pittige prijs.
Met wat zilverkleurige lak bijgewerkt en geplaatst.
Een doorn in mijn oog was dat het originele kunststof plaatje selection playing van de Seeburg AY160 ontbrak en destijds opgelost door een zelf in elkaar geflanst exemplaar, altijd mooier dan niets.
Repro zijn ze niet beschikbaar.
Maar,
Het glaasje coins naast de geldinvoer gleuf was ook door craquelé aan vervanging toe en zogezegd bij de jukebox-revival opgezocht om die te bestellen en wat bleek.
De jukebox-revival had een origineel exemplaar te koop staan voor een best pittige prijs.
Met wat zilverkleurige lak bijgewerkt en geplaatst.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 12 apr 2021 00:19 door Bert Kn.