Skip to main content
De HiFi Club - alleen voor leden toegankelijk

Wat jukeboxen betreft kan ik wel het een en ander vertellen.

Meer
27 jun 2019 23:44 - 28 jun 2019 00:03 #78178 door Bert Kn
Dat er hier in het verleden zoveel jukeboxen gepasseerd zijn heeft alles te maken met mijn passie voor het restaureren van jukeboxen mochten daar twijfels over zijn.
En als ik er dan weer een tot leven had gebracht hij er weer spic en span bij stond en als een klok klonk was ik daar apetrots op.
Rijk in materiële zin ben ik er niet van geworden hoefde ook niet het was/is een hobby en hoefde er niet mijn brood mee te verdienen.
Een jukebox bezit ik niet meer hoeft ook niet meer zo hoewel. :lol:
Zaterdag weer naar de NGG dag in Leerdam gezellig bijkletsen met de jukebox mannen daar en ouwe koeien uit de sloot halen helemaal top.:woohoo:

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 28 jun 2019 00:03 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 jun 2019 22:12 - 27 jun 2019 22:16 #78176 door Bert Kn
Mijn eerste jukebox een dichte Rock-Ola princess kocht ik op een zaterdag in de zomer van 1990.
Die heb ik niet lang gehad, die zelfde avond hadden we een straat BBQ waarbij de jukebox werd ingezet aansluitend verkocht en die zelfde avond/nacht bij een van de overburen naar binnen gereden.

Ach waar ik hem had gekocht was nog keuze genoeg van dat type maar ben toen toch voor een open model gegaan de Seeburg Q160.
Die jukebox heb ik een aantal jaren gehad en werd opgevolgd door een Wurlitzer 2250.

Na de verbouwing van onze woning in 1997 was er een behoorlijk budget over en kocht ik een Seeburg 201.
De voorliefde voor Seeburg was geboren en het streven was een Seeburg van mijn bouwjaar de V200.
Laat dat nou de duurste Seeburg uit de vijftiger jaren zijn.
Maar goed via een KD200 zelf gerestaureerd en verkocht had ik het budget bij elkaar om een ongerestaureerde V200 te kopen.
Deze kocht ik in de stad Groningen bij een particulier die hem nadat hij uit de kroeg naar de opslag was verhuisd van de kroegbaas had overgenomen.
Ik was de derde eigenaar.
Deze was duidelijk voor de Europese markt gebouwd herkenbaar aan de rood kleurige voedings trafo’s.
Naast alle Seeburg modellen uit de periode 1954-1962 die hier gepasseerd zijn er ook een aantal anderen merken gepasseerd waaronder de Rock-Ola Regis 120 en 200 select, AMI I 200 select electrisch en met kieswiel plus de Wurlitzer 1900 en 2000 tot een nieuwe Wurlitzer 1015 OMT toe.
Voor meer afbeeldingen even googelen anders moet ik er teveel toevoegen. :woohoo:

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 27 jun 2019 22:16 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena