De HiFi Club - alleen voor leden toegankelijk
eerste hifi set
13 feb 2013 14:31 - 13 feb 2013 14:32 #28307
door thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
Beantwoord door thijs in topic eerste hifi set
Goeden middag,
De eerste HIFI set die ik nieuw kocht was de Philips tuner A6X38AT en de Philips versterker AG9018.
De luidsprekers die ik hierbij gebruikte waren zelfbouw- Woofer Philips AD5201/S77 Bombardon dus, midden 9710 ook Philips en voor het hoog AD3500-M ook Philips.
Draaitafel Lenco L-70 met Acoustical arm en B&O element met eliptische naald (ik meen SP-9).
Klonk in die tijd voortreffelijk.
Later overgestapt op Michaelson&Austin TVA-1 en Radford en IMF Reference Monitor MK-4
Groetjes,
Thijs
De eerste HIFI set die ik nieuw kocht was de Philips tuner A6X38AT en de Philips versterker AG9018.
De luidsprekers die ik hierbij gebruikte waren zelfbouw- Woofer Philips AD5201/S77 Bombardon dus, midden 9710 ook Philips en voor het hoog AD3500-M ook Philips.
Draaitafel Lenco L-70 met Acoustical arm en B&O element met eliptische naald (ik meen SP-9).
Klonk in die tijd voortreffelijk.
Later overgestapt op Michaelson&Austin TVA-1 en Radford en IMF Reference Monitor MK-4
Groetjes,
Thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
Laatst bewerkt 13 feb 2013 14:32 door thijs.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: brcf01
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- brcf01
- [brcf01]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
12 feb 2013 22:34 - 12 feb 2013 23:03 #28266
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic eerste hifi set
Leuk verhaal Piet, waarvoor dank en waardering.
Uiteraard ook dank aan de anderen die aan de stelling voldeden.
En wie weet volgen er nog meer over hun eerste hifi set.
:thumbsup:
Uiteraard ook dank aan de anderen die aan de stelling voldeden.
En wie weet volgen er nog meer over hun eerste hifi set.
:thumbsup:
Laatst bewerkt 12 feb 2013 23:03 door brcf01.
12 feb 2013 22:23 #28262
door pietblaas
Groeten,
Piet.
Beantwoord door pietblaas in topic eerste hifi set
Mijn eerste, en waarschijnlijk ook laatste, HiFi set was er een van Akai.
Die kocht ik toen in 1986 op mezelf ging wonen. Ik had nog wat geld over, niet veel hoor, maar zag toen bij de V&D zo'n Akai Cube met bijbehorende tuner, versterker, cassettedeck en pick-up.
Was wel grappig, want ik had niet zo'n hoge pet op van Akai, maar kon me een duurdere set niet veroorloven. De vraag was natuurlijk hoe het zou klinken.
Dus vroeg ik in de winkel of ik het eens kon horen. Nee, dat kon niet, want de luidsprekers waren niet aangesloten... : huh
Ja, en? Of de verkoper misschien dacht dat ik een HiFi set ging kopen, zonder te horen hoe dat klinkt...
Na wat zuchten en steunen besloot hij dan toch maar om de luidsprekers aan te sluiten. En tot mijn verrassing klonk het niet slecht. Dus besloot ik het maar te kopen. En ze gingen zelfs voor me op zoek om er twee bijpassende luidsprekers bij te zoeken, want in de winkel hadden ze een witte en een grijze en dat vonden ze niet bij elkaar passen. Die luidspreker werd in Roosendaal (ik woonde in Bergen op Zoom) gevonden en zo had ik voor een redelijke prijs toch een leuke HiFi set.
Onderin de kast was nog plaats voor een Panasonic videorecorder, die ik jaren later kocht. Daar kon ik de HiFi set ook op aansluiten. Ik kon dan ook geluid op de videorecorder opnemen, wat een beter resultaat gaf dan opnames met het bijgeleverde cassettedeck.
De tuner, versterker en cassettedeck heb ik niet meer, die zijn vervangen door nieuwer en beter spul, de pick-up heb nog wel. Dat is een AP-A201.
Die kocht ik toen in 1986 op mezelf ging wonen. Ik had nog wat geld over, niet veel hoor, maar zag toen bij de V&D zo'n Akai Cube met bijbehorende tuner, versterker, cassettedeck en pick-up.
Was wel grappig, want ik had niet zo'n hoge pet op van Akai, maar kon me een duurdere set niet veroorloven. De vraag was natuurlijk hoe het zou klinken.
Dus vroeg ik in de winkel of ik het eens kon horen. Nee, dat kon niet, want de luidsprekers waren niet aangesloten... : huh
Ja, en? Of de verkoper misschien dacht dat ik een HiFi set ging kopen, zonder te horen hoe dat klinkt...
Na wat zuchten en steunen besloot hij dan toch maar om de luidsprekers aan te sluiten. En tot mijn verrassing klonk het niet slecht. Dus besloot ik het maar te kopen. En ze gingen zelfs voor me op zoek om er twee bijpassende luidsprekers bij te zoeken, want in de winkel hadden ze een witte en een grijze en dat vonden ze niet bij elkaar passen. Die luidspreker werd in Roosendaal (ik woonde in Bergen op Zoom) gevonden en zo had ik voor een redelijke prijs toch een leuke HiFi set.
Onderin de kast was nog plaats voor een Panasonic videorecorder, die ik jaren later kocht. Daar kon ik de HiFi set ook op aansluiten. Ik kon dan ook geluid op de videorecorder opnemen, wat een beter resultaat gaf dan opnames met het bijgeleverde cassettedeck.
De tuner, versterker en cassettedeck heb ik niet meer, die zijn vervangen door nieuwer en beter spul, de pick-up heb nog wel. Dat is een AP-A201.
Groeten,
Piet.
- TransistorTube
- [TransistorTube]
-
Minder
Meer
12 feb 2013 22:19 - 12 feb 2013 22:21 #28261
door TransistorTube
Beantwoord door TransistorTube in topic eerste hifi set
Welterusten!
Het was weer en lange dag, : : bedtime
Teeteetje gaat slapen...
Vriendelijke groeten, TT :smilythumb:
Het was weer en lange dag, : : bedtime
Teeteetje gaat slapen...
Vriendelijke groeten, TT :smilythumb:
Laatst bewerkt 12 feb 2013 22:21 door TransistorTube.
- brcf01
- [brcf01]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
12 feb 2013 22:13 - 12 feb 2013 22:14 #28260
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic eerste hifi set
TT
Het gaat er hier om dat men praat over hun eerste hifi set die men aangeschaft heeft.
Of het over transistors gaat of niet doet niet ter zake.
Ik schreef al dat de oudere heren onder ons wellicht een buizenset hebben aangeschaft.
Jongeren onder ons hadden een modernere (transistor) set aangeschaft.
De vraag is hier:
Wat was jullie eerste hifi set?
Groet
René R.
Het gaat er hier om dat men praat over hun eerste hifi set die men aangeschaft heeft.
Of het over transistors gaat of niet doet niet ter zake.
Ik schreef al dat de oudere heren onder ons wellicht een buizenset hebben aangeschaft.
Jongeren onder ons hadden een modernere (transistor) set aangeschaft.
De vraag is hier:
Wat was jullie eerste hifi set?
Groet
René R.
Laatst bewerkt 12 feb 2013 22:14 door brcf01.
12 feb 2013 21:59 #28259
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic eerste hifi set
Als er te grote lekstromen gaan ontstaan, moet de spanning omlaag. In het ergste geval trek ik er dan meestal de stekker er maar uit.
Henk van 't Kruis